کد خبر: ۳۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 15 January 2017
به گزارش تابناک یزد،فرماندار اردکان گفت: از ظرفیت مسافران نوروزی به‌عنوان سفیران فرهنگی استفاده شود.
 هادی مقیمی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز 96 شهرستان اردکان افزود: با توجه به تشکیل ستاد استانی خدمات سفر، عملاً برنامه‌ریزی برای ایجاد تسهیلات مناسب برای مسافران در سراسر استان آغاز شده و لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط، زمینه استفاده بهینه از این فرصت را فراهم نمایند.
وی اضافه کرد: فراهم‌نمودن زمینه سفری ایمن و آسایش مردم در اسکان، امنیت، بهداشت و... از اصلی‌ترین وظایف ستاد شهرستانی است که باید بدان پرداخته شود.
فرماندار اردکان، استفاده از تجربیات موفق سال‌های پیش و تلاش برای رفع موانع و مشکلات احتمالی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید در جریان برنامه‌ریزی‌ها به ظرفیت گردشگری شهرستان اردکان بیش‌ازپیش توجه شود؛ چراکه مسافران نوروزی به‌عنوان سفیران فرهنگی کشور می‌توانند نقش مهمی در شناساندن جاذبه‌های گردشگری شهرستان داشته باشند.
مقیمی یکی از مخاطرات سفرهای نوروزی را تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: متأسفانه این موضوع سالیانه جان بسیاری از هم‌وطنان را به‌خصوص در ایام نوروز می‌گیرد و لذا باید با فرهنگ‌سازی و نظارت، بروز این خسارات را کاهش داد.
وی با بیان این‌که شهرستان اردکان دروازه وردی استان یزد از سه محور مواصلاتی است؛ بر لزوم آماده‌سازی و نظارت جدی بر انجام تعهدات مجتمع‌های بین‌راهی و نیز نصب علائم و بنرهای اطلاع‌دهنده و هشداردهنده تأکید کرد.
مقیمی از تشکیل کمیته‌های ده‌گانه شامل حمل‌ونقل و ترافیک، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان و رفاه، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست و اطلاع‌رسانی و تبلیغات خبر داد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید با تشکیل جلساتی در کمیته‌ها، برنامه‌ریزی و آمادگی کافی را برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی کسب کنند.
فرماندار اردکان و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان در پایان بر لزوم نظارت بر نظافت اماکن تاریخی و پارک‌ها، آمادگی مراکز درمانی، نظارت بر قیمت اجناس در سطح شهر و... تأکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار