معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی سالجاری 12هزار میلیارد تومان اعتبار که معادل پنج درصد بودجه کشور را شامل می شود به ستاد مدیریت بحران اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۶۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 15 January 2017
به گزارش تابناک یزد،اسماعیل نجار درحاشیه بازدید از فرونشست ها و مناطق بحرانی شهرستان ابرکوه افزود: البته در بودجه سالجاری نیز برای ستاد بحران کشور 150هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که تاکنون 12میلیارد تومان آن محقق گردیده است .
وی اظهارکرد: سه درصد از این میزان اعتبار تخصیصی مربوط به ماده 10 برای پیش‌بینی و پیشگیری و 2 درصد مربوط به ماده 12 در حوزه مقابله هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه از46 حادثه دنیا، 35 مورد آن در ایران قابل بروز است افزود: مهمترین آنها حوادثی نظیر زلزله ، سیل ، طوفان ، رانش زمین ، فرو نشست زمین و خشکسالی بخاطر آفت آبهای زیر زمینی است .
نجار بزرگترین بحران استان یزد را بحث خشکسالی عنوان کرد که فرونشست زمین از عواقب آن است .
وی با بیان اینکه مردم استان یزد استفاده بهینه از آب را جدی می گیرند تصریح کرد: صرفه جویی درمصرف آب مردم استان یزد زبانزد بوده و با کمترین آب بیشترین بهره برداری را مردم دارند.
به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق بحرانی و فرونشست های زمین و همچنین خانه آقازاده و سرو4500ساله شهرستان ابرکوه دیدن کرد.
تداوم خشکسالی و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی طی چند دهه اخیر منجر به ایجاد 35 مورد فرونشست و فروچاله در زمین های حوالی شهر ابرکوه شده است .
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار