راه اندازی ایستگاه تحقیقات و کشتارگاه صنعتی و به ویژه واحد صنایع تبدیلی در شهرستان میبد راه را برای فعالیت بیشتر تولید کنندگان بازکرد.
کد خبر: ۳۶۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 15 January 2017
به گزارش تابناک یزد،دهه 70 بود که گله 500 قطعه ای بلدرچین وارد میبد شد گونه ای از پرندگان با ویژگی منحصربه فردی که بعدها به اقتصادی سودآور برای تولیدکنندگان آن بدل شد.
یکی از مشکلات واحدهای بلدرچین در میبد نبود صنایع تبدیلی بود که با راه اندازی آن جوانان میبدی با ورود به فراوری بلدرچین ، واحد های تولیدی را برای تولید بیشتر امیدوار کرده اند.
شرکت صنایع تبدیلی فرآورده های بلدرچین در میبد نمونه اقتصادمقاومتی که با اتکا به دانش بومی به فرموله ای از تولید انواع کنسرو بلدرچین دست یافته و بازار مناسبی را در داخل و خارج بازکرده است.
این واحد با ظرفیت تولید روزانه 40هزارکنسرو بلدرچین زمینه اشتغال 30 نفر را فراهم کرده است .
حالا محصولات این واحدکه قیمت آن درداخل به مراتب پایین تر است به کشورهای ارمنستان، آذربایجان،عراق،امارات سادر و پیش بینی صدورآن به کشورهای اروپایی و امریکای لاتین،ارزآوری خوبی را نصیب کشور خواهد کرد .
این جوانان مصرف گوشت بلدرچین را با فراوری مطابق با ذوق و سلیقه ایرانی برای مصرف کنندگان آسان کرده اند .
معاون جهادکشاورزی شهرستان میبد در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه میبد خواستگاه و مهدپرورش بلدرچین است گفت:دراین شهرستان بیش از 12 واحد پرورش بلدرچین فعالیت دارند وسالانه حدودیک میلیون و500 تن گوشت و 200 تن تخم بلدرچین تولید می کنند .
علی اصغردهقانپور افزود:یکی از مشکلات واحدهای تولیدی میبد فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی دراین زمینه بود که با راه اندازی این واحد توانستیم بخشی از تولیدات این واحدها را به انواع کنسرو تبدیل کنیم .
وی راه اندازی ایستگاه تحقیقات و کشتارگاه بلدرچین را ازدیگراقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد.
مدیرعامل این واحدصنایع تبدیلی بلدرچین مصرف آسان ،بازار مناسب و سودآوری بالا را ازمزیت های این واحد تولیدی برشمرد .
مرتضی کریمان گفت:به علت علاقه زیاد کشورهای منطقه به مصرف گوشت سفید و پرندگان ازجمله بلدرچین ،صادرات خوبی را به کشورهای منطقه دارند.
وی با بیان اینکه این واحد با استقبال خوبی که شده است در صدد گسترش بازار خود به کشورهای اروپایی و امریکای لاتین است افزود:برای تحقق این اهداف باید ویژگی و مزیت های مصرف گوشت بلدرچین را درداخل و خارج به مردم شناساند.
مدیرآزمایشگاه این واحدتولیدی هم گفت: این واحد تحقیقات خوبی را برای تولید محصولات خود انجام و به فرمول های مناسبی دست یافته است .
محمدجواد دهقانی افزود:این واحد درحال حاضر با تولید سه نوع محصول کنسرو خالص گوشت بلدرچین ،خوراک بلدرچین و خورشت آن با ذوق ایرانی ،جای خود را در سفره های ایرانیان بازکرده است .
دهقانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مشتریان، پر استخوانی این پرنده است افزود:محصول این واحد کار را برای خانواده هاآسانترکرده و بلدرچین بعنوان یک غذای کامل و سرشار از پروتئین و رفع بیماری های گوارشی محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار