کد خبر: ۳۶۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 15 January 2017
به گزارش تابناک یزد،«کوچه حنا» يكي از كوچه‌هاي پرتردد محله قديمي ملافرج الله در مركز شلوغ و پراذحام شهر يزد است كه ترافيك آن نه تنها داد عابران را درآورده بلكه ساكنان اين محله نيز از تحمل چنين وضعيتي براي زندگي شكايت دارند.

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، اين محله كه دقيقاً در وسط چهار خيابان پرتردد شهر يعني خيابان‌هاي فرخي و دهم فروردين و بلوارهاي آيت الله طالقاني و شهيد منتظرقائم قرار گرفته، داراي دو كوچه اصلي در وسط محله است كه يكي بلوار طالقاني را دهم فروردين و ديگري نيز بلوار شهيد منتظرقائم را به بيمارستان شهيد رهنمون و اورژانس تخصصي خيابان فرخي متصل مي‌كند.  

از همين رو نيز بسياري از شهروندان براي فرار از ترافيك خيابان‌ها و بلوارهاي فوق، از اين كوچه‌ها كه در ميان محله تقاطعي را ايجاد كرده است به عنوان راه ميانبر استفاده مي‌كنند و در واقع عمده ترافیک اين معابر در ساعت شلوغ روز به داخل اين كوچه‌ها و محله هدايت مي‌شود.

از طرفي ديگر به دليل واقع شدن اين منطقه در مركز شهر و نزديكي آن به مراكز درماني و آزمايشگاه‌هاي پزشكي شهر، تعداد زيادي از پزشكان اقدام به راه‌اندازي مطلب در اين محدوده كره‌اند كه بر بار ترافيكي اين منطقه افزوده است.

اگر از وجود چند باب مسافرخانه و سوئيت در اين محله كه براي پذيرايي از بيماران غيربومي اين مراكز درماني در نظر گرفته شده است، همچنين وجود استاديوم بزرگ شهيد پاكن‍‍ژاد و مجموعه‌هاي ورزشي پيرامون آن و واحدهاي صنفي مستقر در دو خيابان اصلي اين محله بگذريم، مي‌توان باريك بودن اين معابر و نبود پاركينگ را مهمترين معضلات اهالي اين محله ذكر كرد به نحوي كه حتي بعضاً اهالي براي تردد و پارك خودروي خود نيز دچار مشكل مي‌شوند.

«رضادهقان» از اهالی قدیمی اين محله می‌گوید: علت ترافیک «کوچه حنا» مراجعان زياد مطب پزشكان سرشناس واقع در اين محله است كه علاوه بر بيماران بومي، بيماران غيربومي را از ديگر استان‌ها براي معالجه به سوي خود كشانده‌اند.

«محمدتوسلی» ديگر ساكن اين محله هم با گلايه از ترافیک معابر اصلي محله، به نبود پاركينگ براي مراجعان به مراكز پزشكي واقع در محله اشاره و اظهار مي‌كند: متاسفانه حتي مجموعه ورزشي شهيد پاكنژاد نيز فاقد محلي براي پارك خودروي مراجعان است.

«حسن خادم رضوی» از ديگر شهروندان اين محله هم خواستار اصلاح هندسي در معابر اين محله، ايجاد پاركينگ‌هاي درون محله‌اي و در صورت امكان خروج مطب پزشكان از اين محله است.

«احمد نادری نسب» مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداري يزد در خصوص اين مشكلات در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا – منطقه يزد، اظهار مي‌كند: براي پارک خودروي مراجعان كلينيك تخصصي و فوق تخصصي خاتم‌الانبياء و مطب پزشكان واقع در ورودي كوچه حنا از سمت بلوار طالقاني، پاركينگ در پشت كلينيك خاتم‌الانبياء در نظر گرفته شده و پاركينگ ديگري نيز براي ساختمان پزشکان واقع در بلوار طالقاني در حال ساخت است كه قطعاً در بهبود ترافیک کوچه حنا نقش خواهد داشت.

وي خاطرنشان مي‌كند: به دلیل بافت قدیمی و مسکونی محله، در حال حاضر امكان ساخت پارکینگ در داخل محله وجود ندارد.

نادري‌نسب همچنين به اقداماتي نظير يك طرفه كردن کوچه حنا، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جمله تابلوي «پارک مطلقاً ممنوع» و «تعيين مسير» در راستاي رفع موانع ترافيكي اين معبر پرتردد اشاره مي‌كند.

«محسن دهقان» مسئول املاک منطقه 2 شهرداري نيز از طراحي بلواري در حد فاصل بيمارستان شهيد رهنمون در خيابان فرخي تا داروخانه امام‌زاده یزدی در بلوار شهيد منتظرقائم براي رفع مشکل ترافیک اين محدوده خبر مي‌دهد.

وي با بيان اين كه شهرداري از سال جاري نسبت به تملک پلاک‌های در مسیر اين طرح اقدام كرده است، عنوان مي‌كند: البته در صورت تامین اعتبار و بودجه لازم بايد نسبت به آزادسازی تعدادی از املاک در مسير طرح كه متعلق به اوقاف است نيز اقدام شود تا در مرحله بعد طرح وارد فاز اجرايي شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار