ایران از گسترش و تحکیم روابط با آلبانی استقبال می‌کند
کد خبر: ۳۶۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 15 January 2017

به گزارش تابناک : رییس جمهور در دیدار وزیر خارجه آلبانی، با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی میان دو کشور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تحکیم روابط با آلبانی استقبال می کند.

حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار”دیتمیر بوشاتی”، با قدردانی از ابراز تسلیت دولت و ملت آلبانی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ، اظهارداشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی نام آشنا برای مردم منطقه و جهان ، پیوسته به دنبال صلح و ثبات جهانی و توسعه و رفاه  مردم در سراسر گیتی بود.

رییس جمهور به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده دو کشور اشاره کرد و گفت: دوره پسابرجام فرصت مناسبی را برای توسعه و تعمیق همکاری های تهران – تیرانا در همه حوزه‌ها بویژه اقتصادی و تجاری فراهم کرده است که باید بخش‌های خصوصی دو کشور از این فرصت  به خوبی استفاده کنند.

روحانی تقویت همکاری‌های فرهنگی و از جمله مراکز دانشگاهی و علمی دو کشور را ضروری خواند و تاکید کرد: تحکیم روابط ایران و آلبانی در همه حوزه ها ، به نفع دو کشور است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مبارزه همگانی با خشونت ، افراط گرایی و تروریسم اظهارداشت: تروریسم معضلی جهانی است و یکی از وظایف بزرگ ما ، مبارزه با خشونت و بویژه تروریسم است .

روحانی با تاکید بر اینکه  جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت پایه های صلح و ثبات در منطقه بالکان بوده و پیوسته در این مسیر گام برداشته است، گفت: تهران آمادگی دارد در عرصه مبارزه با تروریسم ، با کشورهای مختلف از جمله آلبانی همکاری کند.

"دیتمیر بوشاتی” وزیر خارجه آلبانی نیز در این دیدار با ابراز تسلیت دولت و ملت کشورش به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: آلبانی مصمم است با توسعه و تعمیق همه جانبه روابط تهران – تیرانا، صفحه تازه ای را در تاریخ روابط دو کشور بگشاید .

وزیر خارجه آلبانی با بیان اینکه برجام ، افق های جدیدی را در همکاری ایران با جهان و از جمله آلبانی گشوده است، گفت: ما با تدوین نقشه راه ، مصمم هستیم تا با ارتقاء سطح همکاریهای سیاسی ، اقتصادی ، تجاری و فرهنگی ، بستر مستحکمی را برای روابط آینده دو کشور ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت مبارزه با خشونت ، افراط گری و تروریسم ، افزود: در این عرصه باید متحد عمل کرد و ما آماده تقویت رایزنی ها با ایران در مبارزه با تروریسم هستیم.

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار