مدیر ملی طرح توسعه اشتغال در رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو، اولویت اشتغال در استان یزد را براساس این طرح، در حوزه فناوری اطلاعات(IT) اعلام کرد.
کد خبر: ۳۶۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد،«محمد ابطحی» در مورد تبیین طرح توسعه رشته‌های پر اشتغال منطقه‌ای موسوم به طرح تکاپو، اظهار کرد: بر اساس مطالعات سطح ملی و استانی، امکان خلق کسب و کارهای جدید در حوزه‌های مختلف فراهم شده است که برای تحقق آن می‌بایست ابتدا اطلاعات اشتغال استان‌ها تهیه و سپس رسته‌های پر اشتغال شناسایی شود.

وی با اشاره به این که فاز اجرایی طرح تکاپو عملاً از اواخر اردیبهشت سال جاری شروع شده است، افزود: با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات کامل استانی، شاخص‌های کلی بررسی و مقرر شد که ابتدا در استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات کار شود و سپس به سایر حوزه‌ها تسری یابد.

ابطحی ادامه داد: بر همین اساس نیز می‌بایست اشتغال را به صورت درون‌زا در استان توسعه داد تا هم کسب و کارهای موجود تقویت شود و هم بتوان رسته‌های جدید را ایجاد کرد.

محمد حسین ریاحی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز بیان کرد: در حال حاضر هدف ما در طرح تکاپو ایجاد ارزش افزوده با رویکرد IT در کسب و کارهاست.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌بایست آنها را به IT لینک داد و در این رابطه قطعاً می‌بایست موضوع را جامع‌تر ببینیم و راه‌حل‌هایی به عنوان تکمیل کننده فرآیند IT بیابیم، از این رو برنامه ریزی جهت اشتغال پایدار از همه امور مهمتر است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار