موسسه کاسپین موظف به پاسخگویی به مشتریان است/ تعیین شماره های تماس برای اطلاع رسانی اقدامات کاسپین
کد خبر: ۳۶۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد، موسسه کاسپین دارای مجوز از فعالیت بانک مرکزی است و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این موسسه موظفند اقدام های لازم برای رضایت مشتریان را اتخاذ و به اطلاع عموم برسانند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، به اطلاع سپرده‌گذاران محترم موسسه کاسپین می‌رساند از آنجا که موسسه اعتباری کاسپین دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، لذا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موسسه حسب موازین قانونی مکلف می‌باشند در اسرع وقت اقدامات مقتضی را برای رضایت مشتریان به عمل آورده و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند، از این رو سپرده گذاران محترم درخصوص اقدامات موسسه می‌توانند با شماره تلفن‌های 22340397‏-22353052‏-22342878‏-22353374 تماس حاصل کنند.

همچنین تلفن گویای 02129954855 آماده دریافت نظرات و شکایات سپرده گذاران محترم است.

*****************

مشکلات و معضلات موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز همچنان گرفتاری های بسیاری را برای شهروندان و سپرده گذاران بوجود آورده است.

در آخرین روز سال گذشته بود که بانک مرکزی در حالی که تقریبا همه مشتریان از اعطای مجوز به موسسه آرمان در سال ۹۴ قطع امید کرده بودند به یکباره خبری بر روی خروجی بانک مرکزی قرار گرفت. خبری همراه با بیم و امید برای بسیاری از سپرده گذاران تعاونی های غیر مجاز فرشتگان، الزهرا، بدر توس و ... که اکثرا در استان خراسان رضوی نیز در حال فعالیت هستند.

خبر کوتاه بود، موسسه اعتباری کاسپین مجوز گرفت.

تصور اینگونه بود که با کسب مجوز نهایی این موسسه از سوی بانک مرکزی مشکلات بسیاری از سپرده گذاران تعاونی های ادغام شده به سرعت حل شود.

اما این امید نه تنها گره ای از مشکلات مشتریان و سپرده گذاران باز نکرد بلکه بیشتر نیز شده است.

طی چند روز گذشته تماس های بسیاری از مردم با رسانه ها گرفته شده مبنی بر این که موسسه اعتباری آرمان ایرانیان و یا همان کاسپین جدید به تعهدات خود عمل نمی کند.

گفته می شود کمبود نقدینگی در تعدادی از تعاونی ها ادغامی این موسسه همچنان وجود دارد و اخذ مجوز رسمی از سوی بانک مرکزی تنها بر روی کاغذ بوده و مشتریان هیچ گره ای از مشکلاتشان حل نشده است.

در هفته های اخیر بود که دادستان کل تهران در اعلامی تامل برانگیز از ماجرای زیان و بدهی ۴۰۰۰ میلیاردی تعاونی فرشتگان سخن گفت و اعلام کرد که این موسسه در سال های فعالیت خود توانسته تا ۸۰۰۰ میلیارد تومان از مردم سپرده جذب کند و در حال حاضر نصف این رقم را بدهی دارد.

این اعلام که خود می‌توانست موجبات نگرانی و هیجان را در بین سپرده‌گذاران فرشتگان ایجاد کند و ماجراهای دیگری را نیز به دنبال داشته باشد، با اقدام تعحب برانگیزی از سوی موسسه کاسپین همراه شد. این موسسه که در اسفند ماه سال قبل از تجمیع چند تعاونی از جمله فرشتگان موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی شده و مسئولیت انجام تعهدات این تعاونی‌ها را بر عهده گرفته بود، طی اطلاعیه ای در یک روز بعد از اعلام دادستانی در مورد بدهی‌های فرشتگان، خود تا حدی موجب نگرانی سپرده‌گذاران شد.

در اطلاعیه کاسپین آمده بود که "از تاریخ هفتم آذرماه امسال کلیه سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار فرشتگان می‌توانند به هر یک از شعب متبوع خود که مایل باشند مراجعه و نسبت به انتقال سپرده های خود به موسسه اعتباری کاسپین اقدام کرده و دفترچه‌های جدید متعلق به موسسه را دریافت کنند، در عین حال که می توانند از خدمات بانکی موسسه کما فی السابق برخوردار باشند. "

اما به هر حال بعد از این اعلام، کاسپین و بانک مرکزی اطلاعیه‌های دیگری منتشر کردند که تا حدی بتواند فضای بین سپرده‌گذاران که در هفته اخیر نگران کننده شده بود را آرام کرده و به آنها درباره امنیت مالی و سپرده های آنها اطمینان دهد.

بانک مرکزی به گونه ای اعلام کرده که کاسپین وظیفه انجام تعهدات فرشتگان را بر عهده داشته و به عبارتی مسئولیت اصلی این موضوع بعد از صدور مجوز برای فعالیت کاسپین، بر عهده آن بوده و چندان به بانک مرکزی مرتبط نمی‌شود.

به گزارش الف،‌ موسسه اعتباری کاسپین در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ به منظور حفظ حقوق و اطمینان خاطر تمامی سپرده گذاران، تا قبل از انتقال اموال و دارائی­های تعاونی­های منحله هشتگانه، هیچ اقدامی توسط این مؤسسه ( کاسپین ) در جهت پرداخت وجوه سپرده ها صورت نمی پذیرد و به محض حصول مقدمات لازم، این مؤسسه و مقامات قضایی اقدام لازم را معمول خواهد کرد.

روابط عمومی این موسسه روز شنبه 25 دی ماه با انتشار اطلا عیه ای در سایت رسمی خود اعلام کرد؛ به اطلاع تمامی سپرده گذاران تعاونی­های منحله فرشتگان، الزهرا مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدر توس مشهد، پیوند، امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران که تحت عنوان مؤسسه اعتباری آرمان ایرانیان فعالیت می کردند، می رساند:

مؤسسه اعتباری کاسپین در چارچوب فرآیند ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و پس از طی مراحل قانونی در مورخه ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ مستقلاً مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده است و در فهرست مؤسسات اعتباری مجاز قرار گرفته و این مؤسسه در حال حاضر به عنوان پنجمین مؤسسه اعتباری غیربانکی مجاز شناخته می شود و مقرر است طبق قوانین و مقررات و بر اساس فرآیند حقوقی و مالی مشخص که قبلاً بین این مؤسسه و هیأت­های تصفیه تعاونی­های منحله هشتگانه مشخص شده، تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دارائی­ها و بدهی­های قابل تجمیع شرکت­های تعاونی منحله اعتبار فرشتگان، الزهرا مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدر توس مشهد، پیوند، امید جلین گرگان و عام کشاورزان مازندران را که تا به حال تحت عنوان آرمان ایرانیان فعالیت می کردند، به حساب­های خود منتقل می کند و بعد از انتقال نسبت به پاسخگویی به سپرده گذاران تعاونی­های منحله طبق اولویت تعیینی از جانب بانک مرکزی اقدام کند.

فرآیند ارزیابی املاک و اموال تعاونی­های منحله فوق الذکر توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری در حال انجام است و وفق قوانین و مقررات، اموال و املاک و دارائی­های تمامی تعاونی­های فوق الذکر به مؤسسه اعتباری کاسپین انتقال خواهد یافت.

همچنین در خصوص تعاونی اعتبار منحله فرشتگان به اطلاع می رساند که ارزیابی و کارشناسی املاک و دارائی­های این تعاونی توسط کارشناسان رسمی دادگستری متشکل از نمایندگان هیأت تصفیه تعاونی فرشتگان، هیأت مدیره کاسپین و کارشناس مرضی الطرفین در حال انجام است و با انتقال دارایی ها طبق قانون و مقررات و انتقال پرسنل تعاونی فرشتگان به مؤسسه اعتباری کاسپین همانند سایر تعاونی­ها انتقال به اتمام خواهد رسید و پس از آن تمامی دارائی­ها و اموال تعاونی فرشتگان در اختیار مؤسسه اعتباری کاسپین قرار خواهد گرفت و پس از اجرای مراحل مذکور، اقدامات لازم معمول خواهد شد.

نهایتاً با توجه به مطالب معنونه متذکر می شود هیأت مدیره مؤسسه اعتباری کاسپین با همراهی هیأت­های تصفیه تعاونی­های منحله هشتگانه و تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقامات قضایی ، فرآیند پاسخگویی به سپرده گذاران و بستانکاران تعاونی­ های منحله هشتگانه در قالب تعهدات ارائه شده هیأت مدیره را با جدیت فراوان پیگیری خواهد کرد .

به منظور حفظ حقوق و اطمینان خاطر تمامی سپرده گذاران مؤکداً متذکر می شود تا قبل از انتقال اموال و دارائی­های تعاونی­های منحله هشتگانه، هیچ اقدامی توسط این مؤسسه (کاسپین) در جهت پرداخت وجوه سپرده ها صورت نمی پذیرد و به محض حصول مقدمات لازم، این مؤسسه و مقامات قضایی اقدام لازم رامعمول خواهد کرد.

جهت اطلاع از مراحل اجرایی و اخبار موثق، صرفاً به وب سایت مؤسسه اعتباری کاسپین www.caspianci.ir مراجعه و به شایعات و اخبار دیگر منابع اطلاعاتی توجه نفرمائید.

بسیاری از مشتریان این موسسه مجوز دار از بانک مرکزی معتقدند اخذ مجوز رسمی از سوی بانک مرکزی تنها بر روی کاغذ بوده و مشتریان هیچ گره ای از مشکلاتشان حل نشده است؛‌ آنها همچنان منتظر تصمیم و اعلام مجوز بانک مرکزی درباره عملکردش در این زمینه هستند.
 
الف
 
 
ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار