مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکهای استان قزوین پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۶۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 16 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حسین زکی زاده در بیست و نهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که یکشنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: میزان سپرده گذاری در بانکهای استان در آذر ماه ۸۴۰۰ میلیارد تومان و میزان مصارف آن ۹۹۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در منابع ۱.۲ درصد و در مصارف ۱.۷ درصد افزایش داشته است.  

وی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۶ بانک عامل پرداخت شده است که ۷۷۰ میلیارد تومان آن سرمایه ثابت بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: از مجموع اعتبارات توزیع شده ۱۴۰۰ میلیارد تومان بالای ۱۰۰ میلیون تومان است که ۳۶ درصد در بخش صنعت، ۲۲درصد کشاورزی، ۳۲ درصد خدمات و یک درصد صادرات بوده است.

زکی زاده اظهارداشت: در سامانه بهین یاب هم تاکنون ۹۵۰ میلیارد تومان به ۹۰۶ واحد اقتصادی پرداخت شده است که با این کار وعده استاندار محترم در پرداخت تسهیلات به ۱۰۰۰ واحد محقق شده است.

وی اضافه کرد: در این بخش ۵۴۴ واحد در بخش بهین یاب، ۴۷۵ واحد به صورت مستقیم و ۸۷ واحد از محل مصوبات سفر معاون اول رئیس جمهور بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: در سال جاری شاهد افزایش ساخت و سازها هم بوده ایم و در زیربنا ۶۰ درصد و تعداد پروانه ها ۵۲ درصد افزایش داشته ایم.

افزایش صادرات ۳۰۴ میلیون دلاری

وی در خصوص صادرات استان هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۴ میلیون دلار کالا از گمرک قزوین صادر شده که شاهد رشد ۷ درصدی هستیم و میزان واردات هم به ۴۱۲ میلیون دلار رسیده است.

زکی زاده در مورد واحدهای بحرانی استان هم تصریح کرد: واحدهای مشکل دار استان از ۶۰ واحد به ۵۶ واحد کاهش یافته که شاغلان این واحدها ۵۰۵۰ نفر است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد واحدهای بحرانی استان دارای ماشین آلات مناسب، ۲۳ درصد تجهیزات فرسوده و فاقد ماشین آلات و ۲۷ درصد دستگاههای متوسط دارد.

نرخ بیکاری استان ۸.۱ درصد است

زکی زاده یادآورشد: نرخ تورم در استان ۸.۱ درصد در شهرهاست و نرخ بیکاری هم ۱۱.۶ درصد است.

وی گفت: در سال جاری تاکنون ۹۰۸۹ نفر در استان مشغول به کار شده اند که ۷۳۰۰ نفر آنها بیمه اجباری دارند.

زکی زاده بیان کرد:همچنین در مدت یاد شده ۵۸۳۸ نفر هم تعدیل شده اند ولی در مجموع تعداد بیمه شدگان ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار