مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت: دشت بهاباد یکی از دشت های ممنوعه استان بوده که با افت سالانه سطح آب حدود 50 سانتیمتر در سال مواجه است.
کد خبر: ۳۶۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا حکیمی در نشست مشترک کارشناسان شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با کشاورزان شهرستان بهاباد گفت: متوسط بارندگی سالانه بهاباد 80.1 میلیمتر بوده و در سال آبی 95-94 این میزان بارندگی به 68.5 میلیمتر کاهش یافته است.
وی میزان بارندگی این شهرستان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 11.1 میلیمتر و میزان بارندگی در مدت مشابه سال قبل را 15.6 میلیمتر عنوان کرد.
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد اضافه کرد: تعداد چاه های دشت بهاباد 102 حلقه با تخلیه سالانه 31.4 میلیون مترمکعب، تعداد چشمه 121 دهنه، تعداد قنوات را 176 رشته با تخلیه 10.79 میلیون مترمکعب و مجموع تخلیه از منابع آبی این دشت را 42.19 میلیون مترمکعب با متوسط کسری حجم مخزن حدود 8.13 میلیون مترمکعب است.
حکیمی با اشاره به پیامدهای افت سطح آب های زیرزمینی گفت: هم اکنون میزان مصرف را در بخش شرب 6 درصد، صنعت 12 درصد و بخش کشاورزی 82 درصد است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تصریح کرد: در راستای این طرح، خاموشی زمستانه چاههای کشاورزی شهرستان تا آخر سال جاری و مجهز شدن تمامی چاه های صنعت و کشاورزی این شهرستان به کنتور حجمی هوشمند از جمله این اقدام ها است و تاکنون 37 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های این شهرستان نصب شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار