نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هنوز زیر بار پالایشگاه آناهیتا نرفته در حال واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۳۶۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 16 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: دولت هنوز زیر بار پالایشگاه آناهیتا  نرفته که در حال واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه به بخش خصوصی است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی پالایشگاه کرمانشاه یک سرمایه ملی برای کشور و کرمانشاه محسوب می‌شود، گفت: واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه به بخش خصوصی چرخه تولید را متوقف می‌کند.

وی با بیان اینکه لیست دارایی‌های شرکت پالایشگاه کرمانشاه به طرز خیلی مشکوکی در صورتهای مالی بسیار ناچیز دیده شده است، افزود: این در حالی که انبار کالای پالایشگاه با بیش از 10 هزار قلم کالا ارزش تقریبی 60 میلیارد تومان دارد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به وجود 44 مخزن نفتی به ظرفیت 155 میلیون لیتر و با ارزش تقریبی بیش از 200 میلیارد تومان عنوان کرد: اموال دیگر شامل 250 کیلوگرم طلای سفید و 440 کیلوگرم رنیوم است که در ارزشگذاری این پالایشگاه محاسبه نشده است.

وی با اشاره به خرید دستگاه مولد کمپرسور توربینی به ارزش بیش از 70 میلیارد تومان در ماههای اخیر در این پالایشگاه گفت: این پالایشگاه دارای ماشین آلات دیگری به ارزش تقریبی 50 میلیارد تومان و بیش از 200 میلیارد تومان تجهیزات صنعتی در مدار تولید است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساحت زمین این پالایشگاه مطابق اسناد ثبتی بیش از 90 هکتار در بهترین نقطه کرمانشاه قرار دارد، بیان کرد: در کارشناسی به عمل آمده برای هر متر قیمت 50 هزار تومان در نظر گرفته شده در صورتی که بر اساس عرف محل، ارزش هر متر زمین در این منطقه چند میلیون تومان است.

وی ریز آمار اموال پالایشگاه کرمانشاه را بسیار بیشتر از 180 میلیارد تومانی که به عنوان ارزش پالایشگاه کرمانشاه برآورد شده است، دانست و اظهار کرد: به این دلیل مجمع نمایندگان استان ضمن روشنگری جدی در این زمینه به طور جدی از  سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و حتی شخص رئیس جمهور تقاضا دارد که جلوی این واگذاری را بگیرند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه در صورت هرگونه واگذاری احتمالی باید قطبیت پالایشگاهی استان کرمانشاه حفظ و کاربری آن به هیچ وجه تغییر نکند، بیان کرد: متأسفانه در خصوصی‌سازی‌های سالهای گذشته واگذاری طرحهای بزرگ با شکست مواجه شده و طرحها از چرخه تولید خارج و کارگران بیکار شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگران و تکنیسینهای که در این پالایشگاه مشغول به فعالیت هستند، باید حتی در صورت واگذاری این پالایشگاه به کار خود ادامه دهند، عنوان کرد: مجمع نمایندگاه استان با  یک تذکر به رئیس جمهور و یک سوال از وزیر اقتصاد در کمیسیون مراتب اعتراض خود را به این واگذاری اعلام می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار