مسئولان جدید وزارت آموزش‌ و پرورش تمایل دارند در سکوت خبری به راحتی برنامه‌ها و انتصابات مدنظر خود را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۳۶۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 16 January 2017
یازدهم آبان ماه سال ۱۳۹۵ نمایندگان با ۱۵۷ رای موافق، ۱۱۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۴ رای اخذ شده به دانش آشتیانی اعتماد کردند و ریاست صندلی وزارت آموزش و پرورش را به او سپردند.
 
۷۶  روز از ریاست دانش آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش می گذرد، بیشترین عملکردی که از سوی دانش آشتیانی در این ماه ها  انجام شده است تغییر و جابه جایی عوامل وزارتخانه، صدور پیام و حضور در جلسات بوده است.
 
نکته قابل توجه این است که در تمام برنامه هایی که وزیر آموزش وپرورش حضور داشته است،  از حضور رسانه ها کمتر در این مراسم ها استقبال شده است. تنها خبرها از کانال وزارت آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی و پرتال این وزارتخانه مخابره شده است.
 
فخر الدین دانش آشتیانی هنگامی که از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، با روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری ها تعامل زیادی داشت و گفتگوهای بلندی از او منتشر شد اما بلافاصله پس از نشستن بر روی صندلی وزارت آموزش و پرورش تغییر رویه داد و درهای وزارت آموزش وپرورش به روی خبرنگاران بسته شد.
 
در حال حاضر حدود ۱۱ جابه جایی  افراد در پُست های وزارتخانه صورت گرفته است و مراسم تودیع و معارفه نیز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است، در هیچ یک از مراسم ها خبرنگاران حضور نداشتند و برگزاری مراسم‌ها بدون دعوت از رسانه‌های خبری حکایت از این موضوع دارد که مسئولان جدید وزارت آموزش‌وپرورش تمایل دارند در سکوت خبری، برنامه‌ها و انتصابات مدنظر خود را عملیاتی کنند.
 
افراد جدیدی در پُست های مختلف وزارت آموزش وپرورش معرفی شده اند اما تا این لحظه برای هیچ کدام از آنها نشست خبری یا مراسمی برای تعامل و آشنایی با خبرنگاران برگزار نشده است. تنها مهدی فیض که جایگزین حمیدرضا کفاش در معاونت پرورشی و فرهنگی شده است به مناسبت «هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش» یک نشست خبری برگزار کرد.
 
کسب اطلاعات دقیق، موثق و دریافت پاسخ برای افکار عمومی از رسالت های خبرنگاران است که مسئولان فعلی وزارت آموزش‌وپرورش نسبت به این مقوله توجه لازم را ندارند.
 
وزارت آموزش وپرورش بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز  و نزدیک به یک میلیون فرهنگی دارد، اولیای دانش آموزان نیز جزو جامعه هدف این وزارتخانه هستند.
 
خبرنگاران این حوزه باید برای جمعیت میلیونی مخاطبان، اخبار موثق دریافت کنند تا پاسخگوی پرسش های آنها باشند اما این تلاش‌ها در شرایط فعلی آموزش‌وپرورش به درهای بسته می‌خورد.
 
 خبرنگاران به عنوان رابطی میان مردم و مسئولان هستند. از این رو انتقال مشکلات مردم به مسئولان یکی از وظایف اصلی آنهاست و وزارت آموزش‌وپرورش به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور قطعاً بیشترین مخاطب را دارد که توجه به مشکلات دانش‌آموزان و فرهنگیان از وظایف اصلی مسئولان این وزارتخانه است.
 
در حال حاضر روند در این وزارتخانه به گونه‌ای شده است که به جای توجه به این مسائل، بحث انتصابات و تغییر مدیران در آستانه آخرین سال فعالیت دولت به یکی از دغدغه‌های جدی تبدیل شده است در حالیکه کسب رضایت مردم باید اولویت نخست باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار