کد خبر: ۳۶۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در حال حاضر ۵ هزار خانوار به صورت مستقیم از عرصه‌های منابع طبیعی یزد بهره‌برداری می‌کنند.
محمدرضا آخوندی  در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد یک استان خشک و فراخشک است که در مرکز کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش منابع طبیعی، 5 هزار خانوار به صورت مستقیم از عرصه‌های منابع طبیعی استان بهره‌برداری می‌کنند، عنوان کرد: امسال میزان‌های بارش در یزد بسیار ناچیز بوده و این موضوع مشکلات زیادی برای استان به دنبال دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تداوم خشکسالی در یزد را با خسارت‌های بسیاری همراه دانست و تصریح کرد: در گذشته بالای 100 میلی‌متر در سال بارندگی استان بوده ولی الان به کمتر از 90 میلی متر رسیده است.

آخوندی بیان کرد: در سال‌هایی که خشکسالی داشتیم، سیلاب‌هایی هم با شدت بالا داشتیم که نمونه آن فروردین امسال در بافق، بهاباد و ندوشن نزدیک به 500 میلیون تومان خسارت وارد کرد.

آخوندی با بیان اینکه از مشکلات عمده منابع طبیعی یزد، حجم زیاد پروژه‌هاست که حدود 2006 پروژه آبی و خاکی می‌شود، عنوان کرد: با وجود اینکه با خشکسالی روبه‌رو هستیم، ولی با توجه به مشکلاتی که در بعضی مواقع در استان وجود می‌آید، تعداد سیلاب‌های موجود یزد روند صعودی داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد خاطرنشان کرد: تهیه سامانه اطلاعات مکانی سازه‌های آبیخیزداری استان یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در استان یزد انجام شده و در این زمینه اقداماتی از جمله تبدیل اطلاعات کاغذی به فایل‌های نقشه، ایجاد سامانه نرم‌افزاری برای برقراری، گزارش‌گیری و بروزرسانی اطلاعات صورت گرفته است.

آخوندی افزود: هر سال در جنگل‌های طبیعی شهرستان خاتم آتش‌سوزی داریم و لازم است که یک مرکز اطفای حریق در این شهرستان ایجاد شود و جلوی خسارت‌های بیشتر آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی خاتم گرفته شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار