کد خبر: ۳۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد، فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ زلزله در بهاباد رخ می‌دهد، گفت: بهاباد در زمینه مدیرت بحران زلزله با ضعف امکانات روبه‌روست.
عباس اقبال در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد اظهار داشت: شهرستان بهاباد شهرستانی است که روی گسل زلزله قرار گرفته و سالانه بیش از 500 زلزله در آن رخ می‌دهد.

فرماندار بهاباد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهرستان بهاباد با این حجم زمین لرزه روبه‌روست، از نظر امکانات اورژانس، هلال احمر، اداره راه و مسائل مورد نیاز دیگر کاملا با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان حتی یک اتاق امن مدیریت بحران نداریم که اگر با زلزله شدیدی روبه‌رو شدیم بتوانیم در آن جلساتی برای مدیریت بحران برگزار کنیم.

اقبال عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک ماه زلزله در فصل زمستان داشتیم و مردم در چادرها بودند، در این یک ماه مشکلات زیادی برای ارائه خدمات به مردم شهرستان بهاباد وجود داشت.

فرماندار بهاباد ادامه داد: از این بابت مشکل داریم و لازم است که دستگاه‌های مختلف توجه ویژه‌ای به این زمینه داشته باشند که در موارد دیگر مشکل به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه چند سال قبل ساکنان دو روستا به دلیل رانش زمین جابه‌جا شدند، عنوان کرد: در ارتباط با این موضوع به هر خانوار 5 میلیون تومان وام پرداخت شد و الان مردم با بازپرداخت آن مشکل دارند.

اقبال خاطرنشان کرد: این خانوارها 70 خانوار هستند که بانک‌ها روی ضامن‌ها و چک‌ها اقدام کردند و مردم این دو روستا کاملا در مشکل هستند و در صورتی که بتوان اعتباری در حد 500 میلیون برای آنها قرار داد، مشکلاتشان برطرف می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار