پسکوف در پاسخ به این سئوال که آیا کرملین با این نظر ترامپ موافق است که ناتو یک سازمان قدیمی است گفت کرملین از مدت ها پیش چنین نظری را داشته است.
کد خبر: ۳۶۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 16 January 2017
به گزارش تابناک : به نقل از خبرگزاری شین هوا از مسکو ، کرملین اعلام کرد دولت روسیه با نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا مبنی بر اینکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سازمانی منسوخ شده است، موافق است.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت : ناتو در حقیقت یک یادگار دوران گذشته است و ما با این موضوع موافق هستیم و از مدت ها پیش بر نظر خود در مورد این سازمان پافشاری کرده ایم.
دمیتری پسکوف افزود : در حالیکه ناتو به سمت مقابله و رویارویی چرخش داشته است، ساختار کلی آن نیز بر ایده رویارویی تغییرکرده است. البته این سازمان را به سختی می توان یک ساختار پیشرفته نامیدکه بتواند نیازها را در مورد برقراری ثبات، توسعه پایدار و امنیت برآورده کند.
بنابراین گزارش، با توجه به مصاحبه اخیر دونالد ترامپ با تایمز انگلیس و بیلد آلمان که گفته بود ناتو به دلیل اینکه قادر نیست با تروریسم مقابله کند، یک سازمان منسوخ شده است و اینکه تعدادی از کشورهای عضو ناتو وظایف خود را انجام نمی دهند و این موضوع برای آمریکا کاملا ناعادلانه است، دمیتری پسکوف نیز روز دوشنبه این اظهارات را مطرح کرد.
دونالد ترامپ با اینحال تاکید کرده بود که از نظر وی ناتو بسیار مهم است.
سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد هنوز برای اظهارنظر درباره پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درخصوص توافق با مسکو برای کاهش تسلیحات هسته ای در ازای لغو تحریم های واشنگتن علیه این کشور بر سر بحران اوکراین ، خیلی زود است.
دمیتری پسکوف افزود: روسیه پیش از اظهار نظر درباره هر­گونه توافق پیشنهادی ، تا زمانی که دونالد ترامپ قدرت را در دست گیرد ، منتظر خواهد ماند.
وی افزود در حال حاضر هیچ مذاکره ای درباره کاهش احتمالی تسلیحات هسته ای روسیه با آمریکا در جریان نیست و روسیه قصد ندارد مسئله تحریم ها را خودش در گفتگو ها با کشورهای خارجی مطرح کند.
سخنگوی کرملین در ادامه گزارش برخی رسانه های خبری را درباره نشست برنامه ریزی شده بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کرد و گفت در حال ­حاضر هیچ توافق و آماده سازی برای برگزاری چنین نشستی صورت نگرفته است.
سخنگوی کرملین اعلام کرد مقدمات برگزاری نشست آستانه درباره بحران سوریه در جریان است.
وی در ادامه اظهارات خود دعوت از آمریکا برای شرکت در این نشست را تایید نکرد.




منبع : واحدمرکزی خبر
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار