کد خبر: ۳۶۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 17 January 2017
به گزارش تابناک یزد، دعواهای اخیر کی‌روش با مربیان باشگاهی نه تنها توجه تمام رسانه‌های داخلی را معطوف کرده،که به یکی از سوژه‌های ناب رسانه‌های رقیبان ایران در مقدماتی جام‌جهانی‌ نیز تبدیل شده است.

آتش این اختلافات هرچقدر شعله‌ورتر می‌شود، سایر رقبا از آن بهره برده و برای بالا بردن روحیه ملی‌پوشان و تیم خود استفاده می‌کنند درست مثل حرکتی که فدراسیون فوتبال ازبکستان در یکی، دو هفته گذشته انجام داد و تمام دعواها، بیانیه‌ها، تهدید به استعفا و... کارلوس کی‌روش را به صورت کامل روی سایت خود پوشش داد؛ از جمله آخرین بیانیه مربی پرتغالی که در 9 بند منتشر و بدون یک کلمه تغییر روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال ازبکستان قرار گرفت.

ازبکستان به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود از گروه A مقدماتی جام‌جهانی‌ در آسیا از جمله رقبای سرسخت ایران قلمداد می‌شود از همین‌رو این تیم آسیای میانه که بازی رفت را با یک گل به شاگردان کارلوس کی‌روش واگذار کرده بود امیدوار است همانند ۴ سال قبل که بازی رفت را باخت اما در بازی برگشت جبران کرد تا رقابت برای صعود به برزیل تا روز پایانی ادامه داشته باشد، این بار هم در آزادی از سد شاگردان کی‌روش بگذرد. ازبک‌ها که در حال حاضر بعد از ایران و کره‌جنوبی در جایگاه سوم ایستاده‌اند در فاصله یکی، دو ماه تا آغاز دور برگشت این رقابت‌ها جنگ‌های روانی و رسانه‌ای را آغاز کرده و از اختلافات درونی اخیر میان سرمربی تیم ملی و باشگاه‌های لیگ برتری که به رؤسای فدراسیون فوتبال هم ختم شد نهایت بهره را برده و مدام از بحرانی بودن اردوی تیم ملی خبر منتشر و در این راه از بیانیه‌های کی‌روش و مصاحبه‌های برانکو برای تأیید این موضوع استفاده می‌کنند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: آخرین اقدام ازبک‌ها برمی‌گردد به انتشار بیانیه 9 ماده‌ای کارلوس که روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال ازبکستان قرار گرفت و متعاقب آن در سایت‌ها و رسانه‌های نوشتاری این کشور پوشش گسترده داده شد. سایت چمپیونات ازبکستان در تحلیل خود از حواشی ایجاد شده در اردوی ایران نوشت: «لغو اردوی آماده‌سازی در امارات و بازی با مراکش کافی نبود حالا تهدید به استعفا از سوی کی‌روش و صدور بیانیه‌های مختلف علیه مربیان باشگاهی و همچنین رؤسای فدراسیون فوتبال ایران نشان می‌دهد اردوی این تیم در بحران‌ترین شرایط قرار دارد و این می‌تواند خبر خوبی برای ملی‌پوشان ازبک باشد تا از این موقعیت بهره برده و از شانس مجدد برای صعود به جام‌جهانی‌ روسیه استفاده کنند». این درحالی است که سایر رسانه‌های ازبک هریک نظرات خود را منتشر کردند اما متفق‌القول به فوتبال‌دوستان این کشور القا کردند که ایران شرایط خوبی ندارد و با دعواهای اخیر کی‌روش با اهالی فوتبال و باشگاه‌ها زیاد نباید ترسی از ایران داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار