کد خبر: ۳۶۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 17 January 2017
به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان امروز گزارشی در خصوص سرطان‌زا بودن یا نبودن پارازیت‌ها دارد و در بخشی از گزارش زهرا چیذری به عنوان «پارازيت معاون تحقيقات وزارت بهداشت روي اعصاب مردم!» می‌خوانیم:
«امواج تلفن همراه، ‌واي فاي و سيگنال‌هاي ماهواره‌اي كه در طيف گسترده‌اي هر روز و هر لحظه ما را احاطه كرده‌اند و ما هيچكدام از آنها را نمي‌بينيم، درست از جنس همين آنتي‌سيگنال‌هاي ماهواره‌اي هستند كه آنها را به نام پارازيت مي‌شناسيم. گوراني با بيان اين مطلب به «جوان» می‌گوید: در واقع بايد بگوييم كه ابتدا سيگنالي توليد شده كه حالا آنتي‌سيگنال‌ها يا همان پارازيت براي تداخل درآن توليد مي‌شود.
وي تصريح مي‌كند: پارازيت‌ها دقيقاً همان مشخصات سيگنال‌هاي ماهواره‌اي را دارند با يك اختلاف جزئي در انرژي. از سوي ديگر در برابر طيف بسيار گسترده‌اي از امواج ماهواره‌اي كه آنها را در قالب دهها هزار شبكه ماهواره‌اي مشاهده مي‌كنيم، آنتي سيگنال‌ها يا همان پارازيت‌ها در برابر تعداد محدودي از اين سيگنال‌ها توليد مي‌شوند پس در صورت اثبات سرطانزايي اين امواج متهمان رديف اول چنين قصه‌اي سيگنال‌هاي ماهواره‌اي و تمامي امواج راديويي هستند نه آنتي‌سيگنال‌ها و در اين صورت بايد از تمامي امواج راديويي چشمپوشي كنيم از ماكروويو گرفته تا تلفن همراه و بيسيم‌هاي مختلفي كه از آنها استفاده مي‌كنيم. اين در حالي است كه هيچ‌كس به خود امواج ماهواره‌اي توجهي ندارد و همه حساسيت‌ها روي پارازيت‌ها متمركز شده است.  
رئيس اداره بهداشت پرتوهاي وزارت تأكيد مي‌كند: برابر استاندارد ايران، انرژي ميدان الكتريكي اين پرتوها هيچ‌گاه نبايد بيش از 61 ولت بر سانتي‌متر به مردم برسد. اكنون همه سيستم‌هاي راديويي ما در محدوده قانوني قرار دارد و پارازيت‌ها در ايران در محدوده استاندارد قرار گرفته و به ندرت انرژي ميدان الكتريكي آنها كه يكي از معيارهاي جهاني براي سنجش سلامت اينگونه انرژي‌هاست از 15 بيشتر مي‌شود. وي درباره محدوده انرژي‌ پارازيت‌ها مي‌گويد:‌ ماهواره‌هاي تجاري روي فركانس 10 تا 12 گيگ هستند و آنتي‌سيگنال‌هاي آنها هم در همين محدوده‌اند. با وجود اين برخي افراد به گونه‌اي با پارازيت‌ها برخورد مي‌كنند كه انگار اين امواج بمبي جداگانه هستند، در حالي كه اين امواج هم همان مشخصات ديگر امواج الكترو مغناطيس را دارند. وي درباره فيلم‌هايي كه در اين باره از سوي شبكه‌هاي ماهواره‌اي توليد شده و در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌چرخد نيز تصريح مي‌كند:‌در اين كليپ‌ها غلط‌هاي محرز علمي وجود دارد.
گوراني با اشاره به ديش‌هاي ماهواره‌اي درباره امواجي كه اين ديش‌ها به خود جذب مي‌كنند نيز مي‌گويد: تمام انرژي‌اي که در سطح ديش جمع مي‌شود، روي كانون آن يعني جايي كه ال ام بي‌قرار دارد، متمركز مي‌شود اما در اين حالت هم اگر آشكارسازي را در مقابل اين ديش‌ها قرار دهیم، ‌ميزان امواج آن از حد استاندارد سلامت بيشتر نيست. به گفته گوراني طبق اعلام مركز تحقيقات سرطان وابسته به سازمان جهاني خطرات پرتوهاي راديوفركانس‌ها در دسته «احتمالاً سرطان‌زا» قرار دارند.
وي در عين حال تصريح مي‌كند: يك اصلي در دنيا وجود دارد به نام «آلارا»، به اين معني كه تا جايي كه امكان دارد، پرتوها را بايد كاهش داد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار