رییس ستاد انتخابات استان یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد در ۴۰۱ حوزه انتخابی شهری و روستایی برگزار می‌شود که ۲۰ حوزه شهری و ۳۸۱ حوزه روستایی است.
کد خبر: ۳۶۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷ 18 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی طی نشستی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: ستاد انتخابات استان یزد برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از حدود یک هفته قبل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 6 کمیته فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، استعلامات و حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی و کمیته امنیتی در ستاد انتخابات استان یزد تشکیل شده، گفت: در بخش نظارت هم هیئت‌های نظارت تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس شورای اسلامی است و هیئت عالی نظارت استان یزد تشکیل شده و در حال تکشیل هیئت نظارت شهرستان و بخش است.

طالبی بیان کرد: در ارتباط انتخابات ریاست جمهوری، نظارت به موجب قانون بر عهده شورای نگهبان است و هیئت نظارت استان یزد هم از طرف شورای نگهبان معرفی شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات یزد در ارتباط با زمانبندی انتخابات سال آینده بیان کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کار اجرایی از 25 اسفند امسال با صدور دستور شروع انتخابات آغاز می‌شود و همزمان ما تشکیل هیئت‌های اجرایی را در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها در دستور کار داریم.

وی عنوان کرد: از 30 اسفند امسال ثبت نام از کاندیداها شروع و به مدت هفت روز تا ششم فروردین 1396 ادامه پیدا می‌کند و بعد از بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج نهایی، تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها از 21 تا 27 انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: روز 28 اردیبهشت ممنوعیت انتخابات داریم و انشاالله انتخابات هم در روز 29 اردیبهشت انجام می‌شود.

طالبی در ارتباط با زمانبندی ریاست جمهوری گفت: از 22 فروردین با صدور دستور وزارت کشور کار در این عرصه آغاز می‌شود و از این تاریخ ثبت نام از داوطلبان انتخابات به مدت 5 روز تا 26 فروردین انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات یزد با بیان اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به مدت 20 روز و تا 28 اردیبهشت انجام می‌شود، گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد در 401 حوزه انتخابی شهری و روستایی برگزار می‌شود که 20 حوزه شهری و 381 حوزه روستایی است.

وی تصریح کرد: از 20 حوزه شهری، 17 شهری که زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند شوراهای 5 نفره، دو شهر که جمعیتی بین 50 تا 200 هزار نفر جمعیت دارند شوراهای هفت نفره، در شهر یزد که در رنج قانونی 500 هزار تا یک میلیون نفر جمعیت دارد، شورای 11 نفره تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: از 381 شورای روستایی، 360 روستا که جمعیت زیر 1500 نفر دارند سه نفره و 21 شورا هم که بالای 5 هزار نفر جمعیت دارند 5 نفره می‌شوند.

طالبی در ارتباط با شرایط داوطلبان انتخابات شوراها گفت: داشتن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی و داشتن کارت پایان خدمت شرایط مشترکی است که همه داوطلبان باید داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات یزد بیان کرد: برای روستاهای تا 200 خانوار جمعیت شرط سواد خواندن و نوشتن، روستاهای بالای 200 خانوار شرط دیپلم، شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شهرهای بالای 20 هزار نفر مدرک لیسانس یا معادل لیسانس برای ثبت نام لازم است.

وی با بیان اینکه مردم از همه دولت‌ها انتظار دارند که در سال و ماه‌های پایانی فعالیت خودشان، گزارش عملکردشان را ارائه کنند، گفت: این دولت نسبت به برخی دولت‌ها در این زمینه کمتر کار کرده و حجم فعالیت‌های اطلاع‌رسانی که داشته و اینکه خدای ناکرده بخواهد از این موضوع برای جذب رای استفاده کند، نسبت به دولت‌های قبول کمتر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: انتخابات شوراها در کشور ما یکی از مواردی بوده که توانسته نقش‌آفرینی زنان در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی را گسترش دهد و امیدواریم در این دوره انتخابات شاهد حضور بیشتر نامزدهای انتخابات در حوزه‌های شهری و روستایی باشیم.

طالبی بیان کرد: بعد از برگزاری انتخابات شهر و روستا در سال 92، به موجب مصوبه هیئت وزیران شهر حمیدیا به شهر یزد ملحق شده بود ولی چون انتخابات برگزار شده بود در راستای احترام به رای مردم این کار انجام نشد و به انتخابات پیش رو موکول شد.

رئیس ستاد انتخابات یزد با اشاره به اینکه مصوبه هیئت وزیران لغو نشده، گفت: پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت ولی چون این مصوبه لغو نشده، انتخاباتی به نام انتخابات شهر حمیدیا نداریم و به صورت مشترک در یزد برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: یکی از خلاء‌هایی که در انتخابات قبل هم احساس شد، بحث فصاهای مجازی بود اما از این تجربه استفاده شد و تشکیل کمیته‌های فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار