کد خبر: ۳۶۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 22 January 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به اینکه ۳۴۷ هزار نفر در یزد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: ۱۷.۵ میلیارد تومان هر ماه در بیمه سلامت یزد هزینه می‌شود.
 محمد دریجانی پورشفیعی  در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با دستگاه‌های مرتبط با بهداشت، درمان و سلامت یزد با اشاره به اینکه بیمه سلامت وضعیت متفاوتی با تامین اجتماعی دارد اظهار داشت:  در حال حاضر در استان یزد 347 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت داریم.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 86 هزار نفر دولتی هستند و حق بیمه آنها توسط دولت به سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و بخشی از اقدامات این سازمان هم به وسیله این حق بیمه انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد افزود: یکی دیگر از اقشار تحت پوشش بیمه سلامت در استان یزد، روستاییان هستند که تاکنون 147 هزار نفر در یزد تحت پوشش بیمه سلامت روستاییان قرار دارند.

دریجانی با بیان اینکه هیچ حق بیمه‌ای از روستاییان و بیمه سلامت همگانی در بیمه سلامت دریافت نمی شود، عنوان کرد:  علاوه بر بیمه روستاییان 82 هزار نفر هم تحت پوشش بیمه سلامت همگانی و 30 هزار نفر هم به صورت تکلیفی در این سازمان بیمه شده اند.

وی افزود: این سازمان یک سازمان کاملا دولتی است و طبیعی است که ارتباط مستقیم با وضعیت درآمد دولت دارد و بحث مباحث بودجه ای هم با توجه به همین وضعیت لحاظ می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هر ماه 17 میلیارد تومان در استان یزد هزینه می کنیم که از این مبلغ 11 و نیم میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و 5 و نیم میلیارد تومان هم مربوط به بخش خصوصی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار