مدیرعامل آتش نشانی یزد گفت: متاسفانه علی رغم همه هشدارها و تذکراتی که داده شده، 20 ساختمان مشابه پلاسکو در شهر یزد وجود دارد که نا ایمن هستند اما گوش شنوایی نیست.
کد خبر: ۳۶۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 22 January 2017
به گزارش تابناک یزد،عباس میرشمسی در جمع مدیران ستاد مدیریت بحران استان یزد که برای عرض تسلیت و همدردی به ستاد مرکزی آتش نشانی یزد رفته بودند افزود: کلیه نیروهای ما طی بازدیدهایی که دارند نواقص را مشخص کرده و به مالکان اعلام می کند اما متاسفانه اکثرا بدون اقدام مانده و به صورت ناایمن رها شده است.
وی ادامه داد: به جرات می توان گفت، بیش از 70 درصد ساختمان های شهر یزد ایمن نیست و یا اطفای حریق ندارد و یا اینکه به مرور غیرقابل استفاده شده است.
مدیرعامل آتش نشانی یزد گفت: بارها در مناسبت های مختلف این مساله تاکید شده که بسیاری از ساختمان های مسکونی، تجاری و حتی اداری باید به لحاظ ایستایی پایدار باشد اما به لحاظ ایمنی وضعیت خوبی ندارد و بسیاری از آنها سیستم اطفای حریق ندارد.
میرشمسی ادامه داد: این مشکل حتی در بسیاری از واحدهای اداری هم وجود دارد و حتی در برخی مدارس شهر یزد حتی یک کپسول آتش نشانی هم پیدا نمی شود و خدای نکرده در صورت بروز حادثه مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد نیز در این مراسم گفت: متاسفانه قریب به اتفاق فضاهای مسکونی در یزد وضعیتی مشابه پلاسکو را دارند که عمدتا اطفای حریق ندارند و در برخی موارد نیز پس از پایان کار سیستم اطفای حریق یا دست کاری شده و حذف شده یا اینکه به مرور بلااستفاده شده است.
هادی هادی نسب افزود: نقش مدیران عضو ستاد مدیریت بحران استان در زمینه اطلاع رسانی به مردم بسیار اثرگذار است و همه باید کمک کنیم تا اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد کمترین تلفات را داشته باشیم.
وی ضمن گرامیداشت جان فشانی نیروهای آتش نشانی بویژه گرامیداشت یاد آتش نشانان شهید پلاسکو گفت: متاسفانه در این حادثه بهترین عزیزان ما جان خود را گذاشتند تا مردم در آسایش باشند لذا وظیفه همه ماست تا با رفع مشکلات، کمک کار ماموران آتش نشانی باشیم تا اگر خدای نکرده حادثه ای به وقوع پیوست مشکلات آنها مضاعف نشود.
این مراسم با حضور جمعی از مدیران نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران استان یزد در محل نمازخانه ستاد مرکزی آتش نشانی یزد برگزار شد و پخش کلیپ از تصاویر آتش نشانان فداکار پلاسکو و همچنین ادای احترام به دو شهید آتش نشان یزد از دیگر برنامه های مراسم بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار