رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: در سالجاری با تلاش مردم ، همراهی مسئولان اجرایی و پیگیری کارشناسان اوقاف 81 سند مالکیت جدید برای وقفیات این شهرستان صادر شده است.
کد خبر: ۳۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 22 January 2017
به گزارش تابناک یزد،سید مهدی سیدی  در جلسه بررسی وضعیت موقوفات زیر نظر اداره آموزش و پرورش مهریز افزود: در این مدت 601 سند اجاره خط برای موقوفات شهرستان طبق مقررات تنظیم شده است.
وی ادامه داد: علیرغم فعالیت های خوب انجام گرفته در سال های اخیر و امسال هنوز افزون بر یک هزار موقوفه در شهر و مناطق روستایی مهریز در زمینه های مختلف وجود دارد که شناسایی نشده است.
این مسئول اظهار داشت: برای شناسایی موقوفات و عمل به نیات واقفان به یک کار جدی عمومی و همگانی نیاز است که باید با فرهنگ سازی شاهد تحقق آن در شهرستان مهریز باشیم .
سیدی گفت: هم اکنون در شهرستان مهریز یک هزار و 802 موقوفه و سه هزار و 941 رقبه وجود دارد و این شهرستان در استان به لحاظ آمار موقوفات و رقبات رده چهارم را دارد.
وی اظهار داشت: امسال شاهد پنج وقف جدید در خصوص مراسم های مذهبی و عزاداری حضرت امام حسین (ع) توسط خیران بوده ایم که آمار خوبی است و امیدواریم شاهد گسترش آن و اقبال بیشتر در این زمینه باشیم.
این مسئول گفت: همکاری مردم در بخش های مختلف با اوقاف و امور خیریه همواره یک ضرورت است که امیدواریم این امر امسال با فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی ارتقا یابد.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار