مدیرکل ارشاد اسلامی استان قزوین:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: شاخص های فرهنگی در حوزه رسانه، کتاب، هنر، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها در دولت یازدهم ارتقاء قابل توجهی یافته است.
کد خبر: ۳۶۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 25 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، اکبر اسکندری نژاد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهادت ایثارگرانه آتش نشانان جسور کشور گفت: این دو ضایعه بسیار تاسف بار و اندوهناک بود و ملت را داغدار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: از روزی که مسئولیت اداره ارشاد را برعهده گرفتم تلاش کردم تا فضای پر تنش و تلاطم حاکم بر این نهاد فرهنگی را به آرامش تبدیل کنم تا فضای مناسبی برای فعالیت همکاران و هنرمندان فراهم شود.

اسکندری نژاد تصریح کرد: با همراهی مجموعه همکاران و تعامل خوب رسانه ها و اهالی فرهنگ خوشبختانه فضا تلطیف شد و می توان گفت به ساحل آرامش رسیده ایم و اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود بسیاری از برنامه های مهم فرهنگی را عملیاتی خواهیم کرد تا اهالی فرهنگ راضی شوند.

برنامه های دهه فجر را با رویکرد فرهنگی برگزار می کنیم

وی بیان کرد: در آستانه دهه مبارک فجر تلاش می کنیم تا برنامه های متنوعی را در حوزه فرهنگ و هنر استان اجرا کنیم و در این راستا  در صددیم جشنواره فیلم فجر استانی و نمایشگاه تخصص مد و لباس را هم در دهه مبارک فجر برگزار خواهیم کرد.

اسکندری نژاد اضافه کرد: در شهرستانها هم برنامه های متنوعی در ایام دهه فجر پیش بینی شده که در شهرستان آوج نمایشگاه عکس انقلاب و شهدا، در آبیک جنگ شادی و نمایش طنز، نمایشگاه خوشنویسی و عکس، برپا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارداشت: در شهرستان البرز هم نمایشگاه عکس انقلاب، خوشنویسی، جشنواره موسیقی سنتی، شب شعر، نمایشگاه کتاب، اجرای طنز خیابانی، ورک شاپ انقلاب ومسابقات قرآنی اجرا می شود.

اسکندری نژاد یادآورشد: در شهرستان بویین زهرا هم نمایشگاه کتاب، نشست تخصصی بررسی نقش بانوان در انقلاب، نمایشگاه توانمندی بانوان، جشن انقلاب، کنسرت موسیقی، کتاب نویسی و در شهرستان تاکستان مسابقات روان خوانی قرآن، تئاتر، موسیقی و نمایش طنز و در اقبالیه هم برگزاری موسیقی استانی، نمایش، ورک شاپ، مسابقات قران و شب شعر پیش بینی کرده ایم.

نمایشگاه کتاب از سوم اسفند ماه در قزوین برگزار خواهد شد

اسکندری نژاد یادآورشد: نمایشگاه کتاب استانی را امسال در سوم اسفند ماه برگزار می کنیم و انتخاب کتاب سال هم در دستور کار قرار دارد و همه نگارش های مرتبط با قزوین را در بررسی مورد قضاوت قرار می دهیم تا بهترین کتاب برگزیده شود که این رویداد در فروردین سال اینده برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآورشد: در اسفند ماه امسال چند رویداد بزرگ در استان رخ خواهد داد که دوسالانه نقاشی و طراحی استان، جشنواره فیلم نامه نویسی و عکس از آن جمله است.

شورای فرهنگ عمومی فعال می شود

وی با اشاره به آغاز فعالیت دوباره شورای فرهنگ عمومی در استان تصریح کرد: خوشبختانه در جلسه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین مسائل به صورت شفاف مطرح شد و با همکاری ایشان مقرر شد این شورا فعالیت خود را با قدرت آغاز کند.

اسکندری نژاد اظهارداشت: این شورا یک ظرفیت فرهنگی ارزشمند برای طرح موضوعات مهم و دغدغه های فرهنگی شخصیت های استان است تا با ایده و ارائه راهکار بتوانیم گامی برای رفع مشکلات فرهنگی برداریم.

وی گفت: در سایه تعامل همه مسئولان و امام جمعه محترم امیدواریم شورای فرهنگ عمومی با جلسات مستمر ماهانه بتواند نتایج خوبی برای استان داشته باشد.

اسکندری نژاد اضافه کرد: داشتن نگاه سیاسی به فرهنگ جفاست و نمی گذارد به اهداف برسیم لذا امیدواریم همه اعضا با نگاهی فرهنگی با این نهاد برخورد کنند تا کارها جلو برود.

وی اظهارداشت: البته توقع معجزه از شورای فرهنگ عمومی هم نداریم اما نفس برگزاری آن می تواند بسیار مثبت و ارزشمند باشد.

دستاوردهای فرهنگی دولت یازدهم در استان قابل توجه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص دستاوردهای فرهنگی دولت در استان گفت: عناوین کتب از ۸۴۱ مورد در دولت گذشته به ۱۱۲۸ عنوان با ۵۸ درصد رشد افزایش یافته و عناوین نشریات هم از ۴۶ نشریه به ۹۰ مورد، آموزشگاههای آزاد از ۲۷ مورد به ۵۵ مورد افزایش یافته است.

اسکندری نژاد تصریح کرد: همچنین نمایش های اجرا شده در دولت قبل ۳۶۶ مورد بود که در دولت یازدهم به ۳۹۰ مورد رسیده و تعداد تماشاگران از ۱۹۳ هزار نفر به ۲۸۴ هزار نفر افزایش یافته و عنوان فیلم های اکران شده از ۱۴۱ مورد به ۱۸۵ مورد رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهارداشت:تعداد کتاب فروشی ها نیز از ۳۲ باب در دولت قبل به ۵۲ باب افزایش یافته و موسسات فرهنگی از ۴۳ باب به ۶۶ مورد، موسسات قرآنی از ۲۲ به ۴۴ مورد و جشنواره های فرهنگی هم از ۴۳ مورد به ۶۳ مورد و عناوین فیلم کوتاه از ۸۷ مورد به ۱۹۴ مورد رسیده است.

افزایش خبرگزاری ها در استان

اسکندری نژاد درخصوص رسانه ها هم گفت:دراین دولت فضای بازتری برای فعالیت رسانه ها ایجادشده به طوری که تعداد خبرگزاری ها از ۹ مورد به ۱۲ مورد رسیده که ۳۳ درصد رشد را نشان می دهد و چاپخانه ها نیز از ۸۰ مورد به ۱۱۲ مورد افزایش داشته و مجتمع های فرهنگی هم از هشت باب به ۱۲ باب رسیده که ۵۰ درصد رشد داشته است.

مجموعه تالار فرهنگی هنری شهر ۱۲ درصد پیشرفت دارد

وی با اشاره به وضعت تالارشهر قزوین هم گفت:قزوین باوجودی که استانی فرهنگی و هنری است اماازنظر امکانات هنری با مشکلات جدی روبروست که در این راستا امیدواریم با کمک مسئولان کشوری بتوانیم این پروژه مهم خود را تکمیل کنیم.

اسکندری نژاد اظهارداشت: مجموعه تالار شهر قزوین تاکنون فقط ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پیگیری های انجام شده قرار است ۲۰ میلیارد تومان برای تسریع در کار این پروژه اختصاص یابد که با تزریق این اعتبار می توانیم پیشرفت فیزیکی پروژه را تا ۵۰ درصد برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: برآوردهای اولیه برای تکمیل این مجموعه هنری حدود ۴۰ میلیارد تومان است که با سالنهای متعددی که دارد می تواند بسیاری از نیازهای انجمن های هنری ما را تامین کند.

جذب ۷۰۰ میلیون بودجه فرهنگی در استان

وی اظهارداشت: متاسفانه اعتبارات فرهنگی بسیار محدود است و ما در سال گذشته حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان جذب کردیم.

کنسرتها لغو نمی شود

اسکندری نژاد در خصوص لغو کنسرت درقزوین هم گفت: کسنرت اخیر به دلیل مشکل ترافیکی که برای شهر ایجاد می کرد با مخالفت شورای تامین روبرو شد و شاید اگر می توانستیم اعضاء را بهتر توجیه کنیم لغو نمی شد اما به مجری برگزاری ضمن عذرخواهی اعلام کرده ایم در صورت انتخاب مکانی مناسب تر می توانند آن را برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دیدگاه امام جمعه در خصوص برگزاری کنسرت گفت: با ایشان مذاکراتی داشتیم و امام جمعه محترم اعلام کردند که مخالفتی با برگزاری کنسرت در چارچوب قوانین شرعی و کشوری ندارند و ما نیز تلاش می کنیم این برنامه ها کاملا در چارچوب شرع و مقررات باشد و حریمی شکسته نشود.

اسکندری نژاد گفت: البته ارشاد متولی صدور مجوز فنی است و بقیه کارها با افراد دیگری است ولی تلاش می کنیم هیچ کنسرتی لغو نشود.

رسانه ها باید استقلال مالی داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: باید نشریات به سمت استقلال مالی بروند تا بتوانند ادامه حیات بدهند و دادن یارانه مانند مسکن است زیرا زیاد نیست اما امیدواریم با همکاری خانه مطبوعات موضوع آگهی های نشریات سامان بهتری پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار