کد خبر: ۳۷۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 31 January 2017
تابناک / محمدعلی نجفی، استاندار گیلان شب گذشته(۱۱ بهمن) در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان که از شبکه باران پخش شد به پروژه های دهه فجر در استان اشاره و اظهار کرد:  همزمان با ایام الله دهه فجر ۸۸۲ پروژه تولیدی و عمرانی در سراسر استان به بهره برداری می رسد.

 

وی از رشد ۱۹۸ درصدی پروژه ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: برای بهره بردای از این پروژه ها سه هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

استاندار گیلان ادامه داد: این پروژه ها در بخش های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی، گردشگری، بنادر و دریانوردی، حمل و نقل، آموزشی، مخابراتی و ICT، گازرسانی، آب رسانی، برق رسانی، آسفالت راه شهری و روستایی و مسکن مهر است.

 

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها برای ۶۸ هزار نفر اشتغالزایی می شود تصریح کرد: ۷۰ درصد این پروژه ها توسط بخش خصوصی انجام شده است.

 

نجفی با بیان اینکه گیلان هنگام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با ۱۵.۶ درصد جز پنج استان بیکار کشور محسوب می شد افزود: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده طی سه سال اخیر در بهبود فضای کسب و کار جزو اولین ها هستیم و در ۶ ماهه سال ۹۵ به ۹.۶ درصد تقلیل یافته و برای اولین بار نرخ بیکاری استان تک رقمی شده است.

 

وی ادامه داد: ما جز هفتمین استان شاغل کشور و بیست و چهارمین استان بیکار کشور هستیم گرچه حق گیلان بیش از این است و باید این فرصت برای گیلانیان فراهم شود.

 

استاندار گیلان در ادامه اقتصاد دریا محور را دغدغه نمایندگان دولت در استان دانست و گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه های دولت در استان است که افتتاح شد و تا پایان سال چهار هزار تن به بهره برداری می رسد و باید به۱۲ هزار تن برسد.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان بهترین برند تولید ماهیان خاوریای و خاویار را در گذشته داشت افزود: متاسفانه در سال هایی تولید خاویار و ماهی خاویاری  از ۳۰۰ تن به ۲ تن تقلیل یافت که با اجرای پروژه های مختلف درصدد افزایش آن هستیم.

 

نجفی به پتانسیل دریای خزر و فرصت های سرمایه گذاری خارجی اشاره و بیان کرد: ارتباطات گسترده ایی با کشورهای حاشیه خزر چون جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ارمنستان در دولت تدبیر و امید برقرار شده تا توسعه بارزگانی و گردشگری با استفاده از بخش خصوصی فراهم شود.

 

وی با اشاره به منطقه آزاد انزلی این منطقه را فرصتی جهت توسعه استان دانست و گفت: امروز برای بیش از هشت هزار نفر در منطقه آزاد انزلی اشتغالزایی شده و این منطقه در همه بخش ها رتبه برتر کشوری دارد.

 

نجفی به احداث بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: دو اسکله و موج شکن این بندر آماده شده که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که با افزایش ظرفیت بندرانزلی و کاسپین، به بزرگترین بندر کشورهای حاشیه خزر تبدیل می شود.

 

وی تاکید کرد: باید از همه فرصت های منطقه آزاد انزلی برای اشتغال تمامی استان بهره مند شویم.

 

نماینده عالی دولت در استان به بستر سرمایه گذاری در استان اشاره و اظهار کرد: بعد از برجام حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور و گیلان شاهد بودیم و بیش از ۲۴ هیئت بزرگ سرمایه گذاری برای بخش های مختلف استان همچون پسماند، رودخانه ها، بخش های صنعتی، تولیدی، گردشگری، کشاورزی، راه آهن و راه  اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی تصریح کرد: ۱۶میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی طی امسال در گیلان به ثبت رسیده و ۶۲۱ میلیون دلار دیگر در حال مذاکره و جمع بندی است و در بحث راه آهن رشت- آستارا ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در حال مذاکره و جمع بندی با آذربایجان است.

 

نجفی با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم گیلان با کمبود زیرساخت ها مواجه بود اظهار کرد: در بحث گازرسانی از استان های برتر کشور هستیم و تا پایان نیمه نخست سال ۹۶، تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار استان گازرسانی می شوند.

 

وی اشاره به آبرسانی به ۲۰۰ روستای استان در دهه فجر افزود: شاخص بهره مندی آب روستایی گیلان از ۶۴ درصد در ابتدای دولت یازدهم به ۷۶درصد می رسد.

 

استاندار گیلان به عقب ماندگی استان در بخش راه روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: شاخص راه روستایی استان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۱۲درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار