کد خبر: ۳۷۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 18 February 2017
سمیه رضایی
«محمد دانشور» دوچرخه‌سوار ملی‌پوش تیم پیشگامان کویر یزد در رنکینگ جهانی سال 2017 توانسته نام خود را در کنار بهترین‌های جهان قرار دهد.
این دوچرخه‌سوار که توانسته در رقابت‌های مختلف برون مرزی صاحب مدال شود با انتخاب فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری در فهرست بهترین‌های جهان قرار گرفته است و علاوه بر نام پرافتخار ایران، نام یزد و باشگاه پیشگامان کویر را نیز دوباره بر سر زبان‌ها انداخته است.
او که رفتن به المپیک 2020 ژاپن را در اولویت برنامه‎‎های خود دارد، برای این مهم بی‌وقفه در حال تمرین است تا بتواند با کسب سهمیه المپیک، در این رقابت‌ها شرکت کند.
این دوچرخه‌سوار عضو تیم پیشگامان کویر یزد با توجه به این که در استان یزد به ورزش دوچرخه‌سواری اهمیت فراوانی داده می‌شود، حضور در تیم پیشگامان را در موفقیت خود بسیار موثر می‌داند و تصمیم دارد در آینده هم در تیم ملی رکاب بزند و هم در خدمت این تیم باشگاهی باشد. همشهری یزد پای صحبت‌های این رکابزن برتر جهان در سال 2017 نشسته است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.
  • چگونه توانستید در رنکینگ جهانی فدراسیون دوچرخه‌سواری سال 2017 خود را در جمع بهترین‌های این رشته قرار دهید؟
با توجه به این که در سال گذشته در مسابقات مختلف دوچرخه‌سواری در سطوح مختلف شرکت کرده بودم و از نظر آمادگی در بهترین شرایط بدنی و فنی قرار داشتم با ثبت رکورد و با توجه به این که از نظر فنی هم جایگاه مناسبی داشتم، با نظر کارشناسان این رشته توانستم در رده بهترین‌های جهان قرار گیرم و این افتخار را به‌دست بیاورم.
  • فکر می‌کنید در سال‌های آینده باز هم بتوانید در رنکینگ جهانی فدراسیون دوچرخه‌سواری در کنار بهترین‌های جهان قرار بگیرید؟
دست‌یابی به چنین عنوانی در سال‌های آینده با توجه به پیشرفتی که این رشته در کشور داشته است و حمایت‌های خوبی که از سوی مسئولان صورت می‌گیرد، دور از دسترس نخواهد بود و چه بسا که باز هم بتوانم حضور خود در فهرست برترین‌های جهان را تکرار کنم و نام ایران را در دوچرخه‌سواری جهان پرآوازه‌تر کنم.
  • در حال حاضر خود را برای چه مسابقاتی آماده می‌کنید؟
با توجه به این که رقابت‌های دوچرخه‌سواری هندوستان را پیش رو دارم، زیر نظر سرمربی تیم ملی تمرینات سختی را پشت سر می‌گذارم و سعی دارم با تمام توان در این رقابت‌ها شرکت کنم و عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورم. البته در رقابت‌های باشگاهی نیز در مسابقات اخیر که در بخش پیست کشور برگزار شد با تیم باشگاه پیشگامان کویر یزد توانستیم عنوان قهرمان لیگ برتر کشور را از آن خود کنیم.
  • در رقابت‌های لیگ برتر کشور چه عناوینی را کسب کردید؟
در این رقابت‌ها توانستم با وجود رکابزنان برتر این رشته و وجود تیم‌های قدری چون سپاهان اصفهان و مس کرمان، در رشته 200 متر به‌صورت انفرادی مدال طلا را به‌دست بیاورم و عنوان قهرمانی را نیز به صورت تیمی کسب کنیم. در مسابقات جاده که در شهرستان ماهشهر در استان خوزستان برگزار شد نیز در رشته تایم تریل شرکت کردم ولی مسابقه در رشته استقامت به دلیل طوفان و حجم زیاد گرد و خاک برگزار نشد و در مجموع امتیازات توانستیم به مقام نایب قهرمانی در مسابقات جاده بعد از تیم شهرداری تبریز برسیم و بر سکوی دومی قرار گیریم.
  • اکنون از نظر آمادگی بدنی در چه سطحی قرار دارید و برای مسابقات پیش رو چه برنامه‌ای دارید؟
می‌توان گفت که در حال حاضر به طور تقریبی از نظر بدنی 80 درصد آمادگی دارم و برای به ‌دست آوردن 20 درصد باقیمانده، تمام تلاشم را می‌کنم تا در مسابقات باشگاهی و تیم ملی در جایگاه خوبی قرار گیرم و بتوانم کسب مدال کنم و با یک برنامه‌ریزی دقیق خود را برای مسابقات جاکارتا که در سال 2018 برگزار می‌شود، آماده کنم و با دست پر از این بازی‌ها به کشور بازگردم.
  • در کارنامه ورزشی شما هنوز بازی‌های المپیک به چشم نمی‌خورد. برای کسب سهمیه در این رقابت‌ها چه برنامه‌ای دارید؟
حضور در المپیک و کسب سهمیه برای شرکت در مسابقات معتبری چون المپیک آرزوی هر ورزشکاری است لذا با تمام توان تلاش می‌کنم در مسابقات ملی که به عنوان رکابزن در خدمت تیم ملی کشور هستم با به ‌دست آوردن نتایج خوب در مسابقات مختلف، کسب سهمیه کنم و این افتخار را به سایر افتخارات ورزشی‎‎ام اضافه کنم.
  • چه شد باشگاه پیشگامان کویر یزد را برای رکاب زدن انتخاب کردید؟
تیم باشگاهی پیشگامان کویر در استان یزد توانسته در کنار استعدادهای بومی، رکابزنان مطرح کشور را نیز به جمع ورزشکاران خود اضافه کند و با وجود کادر فنی کاربلد و مسئولان دلسوزی که در این تیم وجود دارد و این که تمامی اعضای تیم در کنار هم و به صورت گروهی در این تیم به فعالیت می‌پردازند و وجود آینده خوب ورزشی که در این تیم خواهد بود، تصمیم گرفتم این باشگاه را برای رکابزدن انتخاب کنم. از طرفی استان یزد یکی از فعال‌ترین مراکز ورزشی در رشته دوچرخه‌سواری کشور است و به این رشته در یزد بها داده می‎‎شود.
  • برای سال آینده چه برنامه‌ای دارید؟ در باشگاه پیشگامان کویر یزد باقی خواهید ماند؟
تصمیم دارم فصل آینده را باز هم در این باشگاه بمانم و از حمایت‌های این تیم در مسابقات مختلف بهره ببرم و در کنار سایر رکابزنان این تیم بتوانیم در مسابقات داخلی و برون مرزی نتیجه خوبی به‌دست بیاوریم چرا که تیم باشگاهی پیشگامان کویر یزد در تورهای بین‌المللی همچنان رکورددار است و همیشه جزو بهترین‌های این رشته در آسیاست. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار