وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با دبیر کل سازمان ملل خواستار حضور فعالتر این نهاد در بحرانهای جهانی شده و آمادگی کشورمان را برای همکاری با دبیر کل و حمایت از تلاش‌های او اعلام کرد.
کد خبر: ۳۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 18 February 2017
به گزارش تابناک : آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد عصر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوعات مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بحث و رایزنی قرار گرفت. وضعیت وخیم مسلمانان روهینگیا در میانمار، اوضاع در یمن، سوریه و عراق و نقش سازمان ملل متحد و دبیرکل آن از مهمترین موضوعات این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات خواستار حضور فعالتر سازمان ملل متحد در این بحرانها شده و آمادگی کشورمان را برای همکاری با دبیرکل و حمایت از تلاش‌های او اعلام کرد.

گوترش نیز با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5، برجام را عامل مهمی در صلح و ثبات بین‌المللی دانسته و حمایت خود و سازمان ملل متحد را از استمرار آن اعلام داشت.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان از دعوت وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به تهران استقبال کرده و گفت: در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.



منبع : تسنیم
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار