روزنامه مصری «الوفد» نوشت: مصر در سال‌های طولانی گذشته با اتخاذ سیاست خوار، زبون و کوته‌بینانه اقدام به قطع روابط با ایران کرد، از تفکر تخاصم مذهبی سعودی تبعیت کرد و سیاست خود را به کشورهای خلیج فارس و به طور مشخص بر اساس خواست عربستان سعودی گره زد.
کد خبر: ۳۸۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 18 February 2017

به گزارش تابناک : روزنامه مصری الوفد در مقاله‌ای به قلم «علاء عریبی» با عنوان «سفر روحانی به قاهره» با  بیان این‌که «کاش اولین سفر  رئیس جمهور ایران قبل از سفرش به دو کشور عمان و کویت، به قاهره بود و  قاهره گذرگاه و معبر دولت ایران به سوی منطقه خلیج فارس می‌شد»، تاکید  کرد: سفر رئیس جمهور ایران به دو کشور  عمان و کویت ، فرصتی برای تجدید نظر و احیای روابط مصر و ایران است.

 نویسنده این روزنامه با ابراز تاسف از عدم مدیریت و تعامل همراه با بلوغ و اندیشه با پرونده ایران از سوی نظام مصر در راستای خدمت به منافع این کشور می‌نویسد: مصر در سال‌های طولانی گذشته با اتخاذ سیاست خوار و زبون و کوته‌بینانه اقدام به قطع روابط با ایران و از تفکر تخاصم مذهبی سعودی تبعیت کرد و سیاست خود را به کشورهای خلیج فارس و به طور مشخص بر اساس خواست عربستان سعودی گره زد.

علاء عریبی ، با انتقاد از فضای رسانه‌های گروهی مصر در قبال ایران در بزرگنمایی اختلاف مذهبی و ترس از گسترش تشیع در راستای ایجاد تنفر و دوری مسلمانان از یکدیگر به صرف اختلاف مذهبی که موجب تقویت تنفر و تشویق به خشونت لفظی یعنی تکفیر و خشونت عملی یعنی تروریسم می شود، افزود: نظام مصر قطع روابط خود با کشوری به حجم و اندازه ایران را با اختلاف مذهبی و نگرانی از گسترش تشیع توجیه می کند، در حالی که همزمان همین نظام مصر با رژیم صهیونیستی با دیگر کشورهای دارای ادیان غیرآسمانی مثل هند و چین و ژاپن و کره و دیگر کشورها رابطه دارد و با کشور ملحدی مثل روسیه رابطه برقراری کرده است.

وی تاکید می‌کند: اکنون زمان آن رسیده که به فکر منافع اقتصادی و سیاسی‌مان باشیم به نحوی که موج رنجش برادران مان در خلیج  فارس نشود. مصر باید به فکر جذب گردشگران ایرانی باشد که تا حد زیادی غیبت گردشگران روسی را جبران می‌کند که شامل گردشگری سیاحتی و فرهنگی و دینی و زیارت ضریح اهل بیت(ع)  امام حسین (ع) و سیده زینب (س) می‌شود. باید باب سفر مسلمانان شیعه برای زیارت اهل بیت گشوده شود زیرا مصر نیازمند پول این سفرهاست، همانطور که نیاز به سرمایه گذاران ایرانی و طرح های دولتی و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان و متوقف کردن صف طولانی بیکاری دارد که آینده جوانان را نابود می کند.

  نویسنده روزنامه الوفد در پایان می‌پرسد: چه چیز مانع از استقبال قاهره از حسن روحانی و گشایش مستقیم همه پرونده معلق موجود در خدمت به منافع دو کشور و منافع برادران مان در خلیج فارس می‌شود؟




منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار