رئیس بسیج مهندسین و عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی بافق از اختصاص هشت میلیاردریال به طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 19 February 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرسول رحیمی پور در مجمع عمومی بسیج که با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی برگزار شد اظهار داشت: این رقم به طرح های اقتصاد مقاومتی در تمام عرصه ها تخصیص یافته است.
عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی بافق گفت:این کارگروه از اوایل سال 95شروع به کار کرده و اقداماتی از جمله پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بخشهای مختلفی از قبیل تولید قارچ، پرورش دام، اصلاح باغات، پرورش مرغ، کبک، بوقلمون، شترمرغ، آبزیان و تشکیل کارگروه خاص خرما را انجام داده است.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود:این نوع اقتصاد یک اندیشه تجربه شده در دنیا است و دلیل پیشرفت های علمی و صنعتی کشوری مثل آمریکا در150سال گذشته به کارگیری اقتصاد مقاومتی می باشد.
رئیس بسیج مهندسین بافق در خصوص تسهیلات اعطایی نیز اظهار داشت: این تسهیلات در ابتدا مبلغ پنج میلیارد ریال بوده که به علت کیفیت خوب طرح ها، این رقم به هشت میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات منوط به بررسی و بازدید از کارگاه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: این بازدیدها و پیگیری ها همچنین جهت تولید محصول ادامه داشته تا در نهایت محصولات تولیدی در بازار مراکز مختلف شهرستان های کشور عرضه شود.
رحیمی پور در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی هم گفت: برگزاری کارگاهها و کلاسهای آموزشی و مهارتی در زمینه های مختلف اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.
رئیس بسیج مهندسین در پایان پیشنهاداتی از جمله اختصاص زمین درمجاورت شهر برای ساخت واحدهای تولیدی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی،احداث شهرک مشاغل خانگی و ایجاد بازارچه دائمی ارائه داد.
9 کارگاه اقتصاد مقاومتی با بیش از 40 نفر اشتغال در شهرستان بافق فعال می باشد که سه واحد آن در سال 95 افتتاح شده است.
بافق با 40 هزار نفر جکعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار