کد خبر: ۳۸۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 19 February 2017
به گزارش تابناک یزد،«عباسعلي زارع‌زاده» در مراسمي با حضور مدیر کل امور شهری و روستایی استان، فرماندار و جمعي از مسئولان شهرستان به عنوان بيست و يكمين شهردار مهریز پس از پيروزي انقلاب اسلامي انتخاب و منصوب شد.

«محمود شاکری شمسی» مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با تقدير از زحمات «سعيد شایگان» شهردار سابق و تبريك انتصاب «عباسعلي زارع زاده» شهردار جدید، اظهار كرد: 38 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در مهریز 20 شهردار تودیع شده‌اند.

وي ادامه داد: این انتصاب‌هایی که کمتر از دو سال دوام داشته، بزرگترین و اولین آسیب به شهرداری و شهر مهريز بوده است.

شاكري شمسي خاطرنشان کرد: مدیر، خواه در شهرداری و خواه در دیگر دستگاه‌ها باید ثبات داشته باشد و با برنامه‌ریزی جلو برود، در غیر این صورت دچار حاشیه می‌شود.

وي گفت: هر مدیری که در شهرداری قبول مسئولیت می‌کند و  زمام امور را در دست می‌گیرد تا بر امور تسلط کافی پیدا کند، حدود شش ماه زمان می‌برد و این خسارت است.

شاکری شمسی از درآمد پایدار به عنوان یکی از اهداف مهم شورای شهر و شهرداری یاد کرد و گفت: اخذ تصمیم با ثبات و موثر که توسعه پایدار را در شهرستان رقم بزند، وجود درآمد پایدار است بنابراین عدم وجود درآمد پایدار باعث تعلیق بسیاری از تصمیمات و طرح‌های شهرداری است لذا کوشش‌ها جهت کسب درآمد پایدار و تلاش در جهت جذب عوارض، یک هدف بسیار مهم در برنامه‌های مدیریت شهرداری است.

این مسئول در مورد تصدی‌گری در ادارات به ویژه در شهرداری ادامه داد: اگر فرمانداری مهریز حمایت کنند، بعضی از مسئولیت‌ها را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی افزود: در مجموعه شهرداری می‌توان موضوع فضای سبز، رفت و روب‌ها، صدور پروانه و گذرنامه و کارت ملی را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد تا شهرداری هم بتواند با فراغت بيشتر به تکمیل طرح‌های ناتمام بپردازد.

شاکری شمسی در پایان تصریح کرد: بودجه لازم برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی به شهرداری اعطا شده و در برنامه ششم توسعه نیز شغل آتش‌نشانی، جزو مشاغل سخت مشخص شده است.

«محمد رستگاري» فرماندار مهریز این جابجایی مسئولیت و تغییرات در شهرداری را به سود مهریز و مردم اين شهر ندانست و ضمن تکریم جایگاه شهرداری در شهر مهریز، خاطرنشان کرد: مردم‌داری یکی از شرایط لازم برای مجموعه شهرداری است و می‌بایست استفاده از فرصت‌های شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح جامع به عنوان بزرگترین چالش فرمانداری و شهرداری و شورای شهر و ناتمام ماندن بعضی از طرح‌‌ها، از مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خواست تا در این رابطه همکاری‌های لازم صورت گیرد.

فرماندار مهریز به نزدیک شدن ایام نوروز نيز اشاره كرد و گفت: لزوم ساماندهی و تجهیز تفرجگاه‌های مهریز که هر ساله به ویژه در ایام نوروز پذیرای مسافراني از اقصی نقاط استان و کشور است، باید در اولویت امر قرار گیرد.

رستگاری در پایان سخنرانی خود از موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نيز یاد کرد و افزود: با عنایت به تشکیل ستاد انتخابات و مشخص شدن اعضای نظارت بر انتخابات، همه دستگاه‌ها همانند گذشته، همکاری لازم را با فرمانداری و ستاد انتخابات و اعضای نظارت داشته باشند.

«محسن مروی‌نام» رییس شورای شهر مهریز در اين مراسم با اشاره به بدهي‌هاي شهرداري مهريز، ابراز اميدواري كرد كه با همدلی و همراهی سایر ادارات و دستگاه‌های مهریز، درآمدهای پایدار شهرداری افزایش يافته و  بدهی‌های شهرداری و تملک‌های موجود در سطح شهر رفع و رجوع شود.

وی افزود: البته با عقد قراردادهایی با مسکن و شهرسازی و با فروش اراضی مسکن جوانان  توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی‌های شهرداری به فرش راه، تامین اجتماعی، حمل و نقل شهرداری و بدهی‌های مربوط به کارهای عمرانی و جدول سازی را مرتفع سازیم.

مروي‌نام ادامه داد: مجموعه شهرداری و شورای شهر به حمایت‌های دستگاه‌های ذیربط و استانداری نیاز مبرم دارد چرا که شهرداری مهریز از لحاظ بضاعت مالی ضعیف است تا حدی که هنوز درگیر پرداخت خسارت به مالکین اراضی بلوار هفتم تیر از سال 60 است.

وی در بخش ديگري از سخنانش يكي از موضوعات مهم در دست اجراي شهرداري را حفظ  باغ‌شهر بودن مهریز ذكر كرد و گفت: افزودن چمن کاری و درختکاری و حفظ درختان و فضای سبز موجود و برخورد با کسانی که زمین‌های بایر باغات و اراضی کشاورزی را مسکونی می‌کنند، از اقداماتي است كه می‌تواند در باغ‌شهر ماندن شهر مهریز موثر باشد.

رييس شورای شهر مهریز در بخش پاياني سخنانش نيز مطالبي را پيرامون تامین بودجه برای تکمیل ساختمان جدید شهرداری بيان كرد.

«سعید شایگان» شهردار سابق مهریز هم در سخناني گفت: اگر به پست مدیریتی شهرداری با نگاه اسلامی و دید امانت‌داری بنگریم، تمام ظرفیت‌ها به صورت امانتي در دست شهردار است و نحوه مدیریت شهردار نسبت به این ظرفیت‌ها و مسئولیت‌ها و خواسته‌های مردم متفاوت خواهد شد.

وي در ادامه از جمله اقدامات شهرداري در دوران مديريت خود را ساخت آب‌نمای میدان شهید صدوقی مهريز كه بزرگترین آبنمای کشور و اولین آب‌نمای موزیکال استان است، ذكر كرد.

شايگان از حمایت‌های مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در اجرای طرح پسماندها در سطح مهریز نيز قدرداني و خاطرنشان کرد: اجرای طرح پسماندها در مهریز به صورت پایلوت و برای اولین بار کلید خورد و حدود 50 درصد بودجه مورد نیاز آن نیز تامین شد.

وي در مورد حقوق و مزایای کارکنان مجموعه شهرداری مهریز نيز گفت: متاسفانه حقوق کارکنان این مجموعه نسبت به حقوق کارکنان سایر ادارات مکفی نیست.

وی افزایش رانندگان و خريداري ماشین‌های سنگین مورد نیاز شهرداري را از ديگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

«عباسعلی زارعزاده» شهردار جدید مهریز هم در اين مراسم مهمترین دغدغه خود را زیباسازی چهره شهر مهریز عنوان کرد و ادامه داد: در بحث فضای سبز، کارهایی انجام شده و اخیراً نصب المان گیوه را در مقابل بیمارستان مهریز داشتیم و در پایان هفته نیز نصب المان دوچرخه را در برنامه خواهیم داشت.

وی افزود:80 درصد از تابلوهای فرسوده ادارات و مغازه‌ها با همکاری مسئولان و مردم ولایتمدار مهریز تعویض شده و براي 20 درصد دیگر نیز تلاش می‌کنیم تا اواخر اردیبهشت‌ماه انجام شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار