استاندار قزوین خواستار شد؛
استاندار قزوین گفت: راه اندازی صندوق حمایت از محصول کشمش و انجمن و اتحادیه صادراتی این محصول در استان برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشاورزان استان ضروری است.
کد خبر: ۳۸۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 19 February 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین،  فریدون همتی در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در بخش کشاورزی بیان کرد: همه مدیران باید تلاش کنند تا مصوبات سفر عملیاتی شود تا مردم از خدمات آن برخوردار شوند.

 

وی ادامه داد: یکی از طرح های مهم این بخش اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تا پایان سال است که این کار با تلاش شبانه روزی مدیران حوزه کشاورزی ممکن می شود.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: طرح آبیاری تحت فشار درسطح ۲۰ هزارهکتار از اراضی استان به عنوان یکی ازمهمترین مصوبات حوزه کشاورزی در سفر هیئت دولت به استان است که باید به عنوان حرکتی ارزشمند در صیانت از منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اعلام کرد: مراحل مطالعه، طراحی و اجرای طرح باید به طور مستمر و مرحله ای و بدون معطلی در استان انجام شود که با توجه به این امر اعتبار اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تضمین شده است و در تخصیص نگرانی وجود ندارد.

 

همتی تأکید کرد: فرمانداران هم در شهرستان ها باید بر روند اجرای این طرح نظارت مستمر داشته باشند و با روسای ادارات جهاد کشاورزی همراهی و مشارکت کنند تا مرحله مطالعه و اجرا با هم انجام شود.

 

وی توضیح داد: برای تسریع عملیات اجرای 20هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری که از مصوبه های سفر دولت به استان قزوین بود تمام فرمانداران در شهرستان ها باید بر روند اجرای طرح یاد شده نظارت مستمر و کافی را اعمال کرده و با روسای اداره های کشاورزی همراهی و مشارکت لازم را در این رابطه داشته باشند.

 

استاندار قزوین از تولید پایدار ضمن کم کردن میزان مصرف آب با استفاده از فناوری های روز به عنوان رویکرد دولت در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: در همین رابطه با تجهیز 20 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان به روش های مدرن آبیاری بیش از چند برابر فعالیت های صورت گرفته در این بخش نسبت به دوره های گذشته عملکرد خواهیم داشت.

 

وی تأکید کرد: استان قزوین جایگاه ارزشمندی در حوزه تولید کشمش و انگور دارد و با ایجاد صندوق حمایت از کشاورزان تولید کننده کشمش می توان نسبت به رونق بخشیدن به این کار اقدام کرد.

 

همتی گفت: از رئیس جهاد کشاورزی استان انتظار داریم تا پایان امسال نسبت به تعیین تکلیف تأسیس این صندوق اقدام لازم را انجام دهد تا بتوان از اعتبارات آن برای حمایت از کشاورزان استفاده کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای صادرات محصول هم باید نسبت به راه اندازی اتحادیه و یا انجمن تخصصی صادراتی اقدام شود تا با حذف واسطه ها به بازارهای هدف بیشتری دست یافت و با این محصول اقتصاد استان را متحول کرد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: داربستی کردن باغات انگور در کنار آبیاری تحت فشار می تواند به تحول در این بخش و افزایش سه برابری محصول کمک کند و در نهایت استان قزوین را به قطب کشمش و انگور تبدیل کرد و در کنار این بخش باید به شکل گیری صنایع خدماتی و جنبی هم فکر کرد و با ایجاد سردخانه های مورد نیاز به زنجیره تولید توجه جدی داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم سال آینده شاهد تحول اساسی در تولید و صادرات محصول انگور و کشمش استان قزوین باشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار