روزنامه‌نگار مشهور رسوایی "واترگیت" که ریچارد نیکسون را وادار به استعفا کرد، از "برخورد عصبی" دونالد ترامپ انتقاد کرده و هشدار داد که "خطرناک‌ترین دشمن مردم، دروغگویی ریاست جمهوری است."
کد خبر: ۳۸۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 19 February 2017

به گزارش تابناک : «کارل برنستین»، خبرنگار مشهور آمریکایی روزنامه "واشنگتن پست" بود که به همراه همکارش "باب وودوارد" با چاپ مقاله‌ای در فاش شدن رسوایی "واترگیت" در دهه ۷۰ میلادی و استعفای ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا نقش اصلی را داشتند.

این روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی با انتقاد از "دروغ‌گویی" دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که حملات ترامپ به رسانه‌ها "خائنانه‌تر" از حملات ریچارد نیکسون در آن سال‌هاست.‌

کارل برنستین در پیامی توئیتری نوشت:‌ همواره خطرناک‌ترین "دشمن مردم" دروغگویی رئیس جمهور است. حملات دونالد ترامپ به رسانه‌ها خائنانه‌تر از نیکسون است.

او با زیر سوال بردن ثبات روانی ترامپ افزود: اخبار واقعی (نه جعلی) این است که دونالد ترامپ تلاش می‌کند تا به جای آنکه به "رفتار انگشت‌نما و عصبی" خودش به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا رسیدگی کند، درباره برخورد رسانه‌ها صحبت می‌کند.

واکنش برنستین به اقدامات جنجالی ترامپ بعد از کنفرانس‌ مطبوعاتی‌ ترامپ مطرح شد. ترامپ هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی موضوع "اخبار کذب" را به میان کشید و به رسانه‌های آمریکا به خاطر دروغ‌پراکنی، با زبانی تند و لحنی آغشته به توهین حمله کرد.

ترامپ گفت که همه چیز بر وفق مراد پیش می‌رود، "دولتش مثل یک ماشین دقیق کار می‌کند و دستاوردهای این دولت در همان یک ماه نخست در قیاس با اسلافش بسیار درخشان‌تر بوده است."

پس از آن ترامپ خشمگین خطاب به رسانه‌ها گفت که این رسانه‌ها از هرج و مرج می‌نویسند و مدعی می‌شوند که اوضاع فضاحت بار شده است. نوک پیکان حمله ترامپ بیش از همه، متوجه نیویورک تایمز و شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بود.

روز جمعه ۱۷ فوریه نیز، ترامپ توییتی را منتشر کرد که مکمل حملاتی بود که در کنفرانس مطبوعاتی به رسانه‌ها کرده بود. در این توییت، ترامپ حرف آخرش را نسبت به این رسانه‌ها زد و گفت: «این رسانه‌های منتشر کننده اخبار کذب، دشمن من نیستند. دشمن مردم آمریکا هستند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در همین توییت لیست دشمنان مردم آمریکا را نیز منتشر کرد: نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی نیوز، ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس.

ترامپ در همان کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد که دروغ پراکنی و بی‌صداقتی این رسانه‌ها از حد خارج شده و عملا هیچ کنترل و نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد. این سخنان واکنش‌های بسیاری از منتقدان را به همراه داشت.




منبع : ایندیپندنت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار