کد خبر: ۳۸۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 20 February 2017
سارا گلابگیریان‌
استان یزد در ایام نوروز مقصد مسافران نوروزی و گردشگران داخلی است که برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و زیبای استان، به شهرهای مختلف آن سفر می‌کنند. اشکذر نیز یکی از شهرهای زیبای استان است که به دلیل قرار گرفتن در ورودی شمالی یزد، مورد استقبال و بازدید گردشگران نوروزی قرار می‌گیرد.
این شهر در 12 کیلومتری شهر یزد در حاشیه محور اصلی یزد-تهران در شمال غربی یزد قرار گرفته است و پارک اشکی در ورودی این شهر، محل استراحت و اقامت موقت مسافران نوروزی است؛ از این رو ساماندهی آن برای استقبال مسافران نوروزی بسیار مهم است.
شهرداری اشکذر در سال جاری اقدامات قابل توجهی را برای تجهیز این پارک و رفع نیازها وکمبودها انجام داده است تا فضای مناسبی برای استقبال مسافران نوروزی فراهم شود.
کمبود توقفگاه در مسیر جاده تزانزیت در محدوده استان یزد و خواب آلودگی رانندگان اصلی‌ترین دلیل بروز تصادفات برون شهری است. پارک اشکی یکی از توقفگاه‌های مورد استقبال مسافرانی است که قصد سفر به یزد را دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

اهمیت پارک اشکی
یکی از شهروندان اشکذری می‌گوید: پارک اشکی، یکی از پارک‌های شلوغ به ویژه در ایام نوروز است. لازم است که شهرداری با اعتبار قابل توجهی برای ساماندهی و افزایش آلاچیق برای اسکان موقت مسافران نوروزی اقدام کند.
«رضا یوسفی» ادامه می‌دهد: کمبود سرویس بهداشتی، نبود شیر آب شرب، کمبود آلاچیق و سکوی نشستن یکی از ملزومات این پارک برای جلب رضایت مسافران نوروزی در زمان توقف در پارک اشکی است.
وی می‌گوید: بسیاری از مسافران نوروزی که از شمال کشور به مرکز سفر می‌کنند در طول مسیر بعد از خروج از استان اصفهان، اقامتگاه مناسب و توقف گاه سرسبزی برای استراحت ندارند. از این رو باید به پارک اشکی به عنوان یک پارک استانی نگریست.
این شهروند با اشاره به ضرورت تجهیز هر چه بیشتر پارک، اظهار می‌کند: مسئولان باید برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی، مقدمات اقامت مناسب را در شهرهای استان فراهم کنند. پارک اشکی نیز باید در زمره طرح‌های نوروزی برای اسکان موقت مسافران قرار گیرد.
وی می‌افزاید: پارک اشکی حتی در ایام نوروز نیز مورد استقبال مردم استان قرار می‌گیرد. بنابراین باید بودجه مشخصی از استان برای ارتقای کیفی و کمی خدمات در این پارک اختصاص یابد.

ارتقای روشنایی پارک
یکی دیگر از شهروندان هم به ضرورت ارتقای روشنی این پارک تاکید می‌کند ومی‌افزاید: روشنایی استاندارد، ایمنی پارک‌ها را افزایش می‌دهد. با توجه به این‌که پارک اشکی یکی از اقامتگاه‌های موقت مسافران نوروزی است، باید برای تقویت روشنایی آن اقدام شود.
«حامد میرجلیلی» می‌گوید: پارک اشکی هم موقعیت جغرافیایی مناسبی در ورودی استان دارد و هم در ورودی شهر اشکذر قرار گرفته است و با توقف موقت مسافران نوروزی می‌تواند با تبلیغات مناسب، گردشگران را به بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرهای اشکذر و یزد جلب کند.
وی بر ضرورت برپایی ایستگاه‌های راهنمای گردشگری در این پارک تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و غرفه‌های سوغات نیز یکی از اقداماتی است که می‌توان در پارک اشکی به آن پرداخت؛ چرا که برخی از مسافرانی که در این پارک توقف می‌کنند، بدون ورود به شهر یزد، از کنارگذر استان را ترک می‌کنند.

تخصیص اعتبار 150 میلیون تومانی
شهردار اشکذر هم از تخصیص 150 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی پارک اشکی خبر می‌دهد و می‌افزاید: بسیاری از نواقص این پارک که در نوروز سال گذشته شناسایی شده،با تخصیص این اعتبار رفع شده است.
«مهدی جعفری پور» ادامه می‌دهد: شهرداری اشکذر در سال جاری به جداسازی آب آشامیدنی از خام برای تامین آب بهداشتی در پارک اشکی اقدام کرده است؛ در حالی که سال گذشته آب بهداشتی در پارک وجود نداشت اما اکنون شیرهای برداشت آب آشامیدنی در تمام نقاط شهر نصب شده است.
وی با بیان این‌که پارک اشکی از نظر موقعیت جغرافیایی به عنوان یک پارک استانی، دارای اهمیت است، می‌افزاید: یکی دیگر از اقدامات شهرداری ساخت ظرفشویی و سرویس بهداشتی جدید در این پارک است. در حاشیه این پارک 10‌چشمه سرویس بهداشتی جدید ساخته شده است.
شهردار اشکذر می‌گوید: سکوهای جدیدی برای اقامت موقت مسافران نوروزی و شهروندان استان در ایام نوروز در این پارک ایجادشده است. امیدواریم میزبانی شایسته‌ای از مسافران نوروزی در این پارک به عمل آید.
وی همچنین به نصب المان اسب در این پارک اشاره می‌کند و می‌افزاید: اقامت مسافران نوروزی در این پارک، فرصت بازدید آنها از جاذبه‌های گردشگری شهر اشکذر را نیز افزایش می‌دهد. از این رو در این پارک به معرفی این جاذبه‌ها اقدام خواهد شد.
به گفته جعفری‌پور، آسیاب آبی اشكذر به عنوان بزرگترین آسیاب آبی جهان، مجموعه تاریخی باغ وزیر، مسجد ریگ رضوانشهر، سرو کهنسال2هزارساله، خانه تاریخی خوانین‌زاده، آب انبار هفت بادگیری عصرآباد و سایر جاذبه‌های تاریخی این شهر، جاذبه‌های زیبایی برای مسافران نوروزی هستند.
وی همچنین از زیباسازی اشکذر برای استقبال از مسافران نوروزی خبر می‌دهد و می‌گوید: فاز اول پارک بزرگ شهر اشکذر به وسعت 15 هکتار نیز در ایام نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید و مسافران می‌توانند برای برپایی چادر و اقامت موقت از آن استفاده کنند.

   گلکاری شهر
شهردار اشکذر از گلکاری فضای سبز شهر برای استقبال از بهار خبر می‌دهد و می‌افزاید: تزئین شهر با گل‌های فصلی یکی از اقدامات شهری برای زیباسازی شهر و استقبال از بهار طبیعت است.
«مهدی جعفری‌پور» ادامه می‌دهد: شهرداری همچنین نصب نمادهای شهری به ویژه نمادهای مربوط به نوروز و بهار طبیعت را در نقاط مختلف شهر به ویژه ورودی شهر در دستور کار قرار داده است.
به گفته وی، نظافت معابر، تعویض ایستگاه‌های اتوبوس، درختکاری و رسیدگی به فضای سبز شهر از برنامه‌هایی است که شهرداری اشکذر هر سال در ایام پایانی سال در دستور کار قرار می‌دهد. امسال نیز با تخصیص اعتبار، به انجام آنها اقدام خواهد شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار