مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق از انرژی خورشید گفت: اولویت استان نیز جذب سرمایه‌گذار برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.
کد خبر: ۳۸۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 20 February 2017

به گزارش تابناک یزد،محمدحسن صباغ زادگان  با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌گذاری در استان،‌ تولید برق از انرژی خورشیدی است، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به شرایط تابش مستقیم نور خورشید در استان یزد و دارا بودن 300 روز آفتابی، سرمایه‌گذاران نیز تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی موجب توسعه و شکوفایی استان یزد خواهد شد، ادامه داد: استان یزد در چند پست به استان‌های همجوار نیز برق می‌دهد که با راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی پنل‌های تولید برق از انرژی خورشید، شبکه پایدارتری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد از جذب تعدادی سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه در استان یزد خبر داد و اضافه کرد: اینطور نبوده که هیچ سرمایه‌گذاری انجام نشده باشد بلکه سرمایه‌گذارانی برای سرمایه‌گذاری به استان مراجعه کردند اما به واسطه تحریم‌ها نتوانستند تجهیزات مورد نیاز را تأمین و کار را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران در حال وارد کردن تجهیزات به استان هستند و اگر خللی در طول کار وارد نشود، به طو قطع در نیمه نخست سال آینده شاهد بهره‌برداری از نیروگاه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی در استان خواهیم بود.

صباغ‌زادگان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در این زمینه از اولویت‌های ما برای استان است، اظهار داشت: سعی شد بر اساس ارزیابی و سنجش توانایی‌های سرمایه‌گذار و میزان سرمایه‌گذاری، به هرکسی که برای سرمایه‌گذاری در این زمینه تقاضا داد، مجوز بدهیم.

وی با اشاره به در نظر داشتن مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران برای تولید برق از انرژی خورشیدی گفت: یکی از این مشوق‌ها تضمین خرید انرژی تولید شده است که بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی وزارت نیرو، تضمین خرید 20 ساله برای سرمایه‌گذاران دیده شده که در استان نیز با برخی از آن‌ها قرارداد نیز منعقد شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار