مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق گفت: طی چهار سال گذشته افزون بر 500 میلیارد ریال در قالب عوارض دو درصد به فرمانداری بافق برای هزینه‌های عمران شهری و روستایی پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۸۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 20 February 2017

به گزارش تابناک یزد،محمدجواد عسکری  با اشاره به پرداخت 500 میلیارد ریال عوارض به فرمانداری بافق اظهار داشت: از این رقم 75 درصد صرف هزینه‌های عمران شهری و بقیه در روستاها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق، آموزش و پرورش، مبلمان شهری، امکانات تفریحی مردم و بهداشت و درمان را در صدر کمک‌های این شرکت اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 110 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان مساعدت شده و ایاب و ذهاب پزشکان متخصص را نیز با وسیله نقلیه شرکت از یزد به بافق و بالعکس، برعهده داریم.

وی، بهبود سیمای بصری شهر بافق را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان کرد: از محل عوارض دو درصد و ...، 75 درصد سهم شهرداری برای ارائه خدمات شهری است که از سوی شرکت سنگ‌آهن مرکزی پرداخت شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیز تمام مدارس با مساعدت این شرکت از صندلی دانش‌آموزی و سایر تجهیزات و امکانات کمک آموزشی برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق با اشاره به میدان ورودی شهر بافق عنوان کرد: برای تکمیل این میدان معادل 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و طبق برنامه عملیات اجرایی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

وی، میزان پرداخت حقوق و مزایای کارکنان تحت پوشش را ماهانه 270 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی شرکت سنگ‌آهن ناشی از کاهش شدید قیمت جهانی سنگ‌آهن در دنیا، پرداخت حقوق، معوق مانده اما هیچ کارگری اخراج نشده و تا پایان سال تمام مطالبات کارکنان اعم از حقوق و عیدی، بن کالا و ... پرداخت می‌شود.

عسکری همچنین با اشاره به میزان اشتغال‌زایی در پنج سال گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت 2 هزار و 500 نفر در بخش‌های مختلف به کار گرفته و 200 نفر نیز بازنشسته شده‌ند.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق، وضعیت نابسامان اقتصادی سال 95 و 94 را یادآور شد و افزود: از ابتدای مهر ماه امسال با افزایش 25 درصدی قیمت سنگ‌آهن، امید به این شرکت بازگشت و توانستیم با مدیریت صحیح و کمک معاونان و کارشناسان، وضع موجود را حفظ کنیم.

عسکری عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال 96 نیز قیمت سنگ‌آهن 20 درصد دیگر هم افزایش یابد و این شرکت با توان مالی بهتر به سمت و سوی صنعتی شدن گام بردارد.

به گزارش فارس، سالانه بیش از 4 میلیون تن سنگ از معدن چغارت بافق استخراج می‌شود و افزون بر 5 هزار و 600 نیرو در شرکت سنگ‌آهن مرکزی به کار اشتغال دارند.

معدن سنگ آهن چغارت و سه‌چاهون به ترتیب در فاصله 13 و 45 کیلومتری شهر بافق قرار واقع شده‌اند.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت که 70 درصد آنها از خانواده شرکت سنگ‌آهن محسوب می‌شوند، در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار