کد خبر: ۳۸۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 25 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مراسم بزرگداشت و یادمان فعال اجتماعی و الگوی ادبی استان یزد مرحوم اصغر گلشن، نویسنده فرهنگ نامه گلشن در نهمین نمایشگاه کتاب یزد برگزار شد.

بابرنامه ریزی نشر کمال و همراه با سایر برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال یزد ،مراسم بزرگداشت مرحوم اصغر گلشن، نویسنده فرهنگ نامه گلشن در نمایشگاه کتاب یزد و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، استادان فرهنگ و ادب، دانشجویان و دوستان آن مرحوم برگزار و حاضران به بیان خاطرات و اقدامات سازنده این شخصیت اثرگذار پرداختند.

پژوهشگر و نویسنده ادبی استان در این برنامه ضمن بیان خاطراتی از مرحوم گلشن،گفت: گلشن نمونه ای از اخلاق و پشتکار در فعالیت و زندگی بود.

اکبرقلم سیاه افزود:نسبت به هر فعالیتی که انجام می دهیم باید شناخت داشته باشیم و قرآن کریم و امام علی(ع) نیز بر موضوع شناخت بارها تاکید دارند.

قلم سیاه ادامه داد: بر ما است که تاریخ و فرهنگ را بشناسیم و آنچه از بزرگان به ما می رسد را به خوبی حفظ کرده و از آن ها بهره مند شویم.

وی گفت: مرحوم گلشن در کار خود همیشه با جوش ،خروش ، پویایی و عشق به فعالیت می پرداخت و با روحیه خستگی ناپذیر تا رسیدن به نتیجه و بر مبنای شناخت آن کار را ادامه می داد.
 این نویسنده توانمند یزدی بیان کرد: اندیشه و راه این مرد بزرگ باید شناخته و با همت مردمی و دوستداران ایشان حفظ شود و هر چه این شناخت عمیق تر شود اثرات مثبت بیشتری بر افراد به ویژه جوانان دارد
.
مرحوم گلشن فردی اخلاق مدار و دوستدار دانش بود

مدیر کتابخانه  وزیری یزد نیز در این مراسم گفت: مرحوم گلشن را سال ها می شناختم ،او فردی خوش اخلاق،خوش برخورد و دوستدار علم و دانش بود و برای خدمت به مردم همواره تلاش می کرد.

«محمدرضا انتطاری» افزود: گلشن فردی عاشق مردم  و در مسیر بالابردن سطح آگاهی و فرهنگ جامعه برنامه ریزی و اقدامات بسیار زیادی انجام داده است.

انتطاری ادامه داد: او در فرهنگ گلشن به شکل های مختلف کلمات را روبروی یکدیگر قرار داده و گونه های مختلف لغت در این اثر به زیبایی  چیدمان شده است.

وی با تشکر از نگاه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: باید بتوانیم از آثار به جای مانده از گلشن بهره بیشتر برده و در کنار آن سایر بزرگان استان و آثار آن ها را نیز با نگاه ویژه در جامعه معرفی کنیم.

در این برنامه حاضرین به بیان ویژگی های مرحوم اصغر گلشن و اقدامات متعدد و ماندگار ایشان در شهرستان تفت پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار