معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به اتفاق جمعی از مسئولان استان یزد از بافت تاریخی شهرستان اردکان بازدید کرد.
کد خبر: ۳۸۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 25 February 2017
به گزارش تابناک یزد،بازار سنتی چهارسوق، مجموعه پردیسان، منزل آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی (موزه مفاخر)، دربند مجدالعلما، مرکز توانمندسازی بانو رباب طاهری و ساختمان موزه فرش در بافت تاریخی اردکان از جمله مناطقی بود که مورد بازدید زهراء احمدی پور معاون رئییس جمهوری قرار گرفت .
در این بازدید محمد حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، فاطمه دانش‌یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد ، محمدرضا تابش نماینده اردکان و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، سید محمد رضا سید حسینی معاون امور عمرانی استانداری یزد،هادی مقیمی فرماندار اردکان و بهروز شهابی‌زاده شهردار اردکان ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را همراهی کردند.
بافـت تـاریخی شـهر اردکـان نمونه ای از بافتهای تاریخی و اصیل شهری و یکی از بزرگترین بافت های خشتی استان یزد در دل شهر کویری اردکان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
همچنین معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهرستان اردکان در حاشیه بازدید او از بافت تاریخی این شهر در محل موزه فرش برگزار شد از تلاش های همه مسئولان در جهت حفاظت و صیانت از این بافت تاریخی قدر دانی کرد.
احمدی پور افزود: امیدوارم در نوروز 96 خدمات مناسبی به گردشگرانی که به اردکان سفر می‌کنند ارائه شود.
وی با بیان اینکه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ایران باید به گردشگران خارجی معرفی شود ادامه داد: این کار موجب شکست پروژه ایران‌هراسی خواهد شد.
احمدی پور اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی و تاریخی داریم، گردشگران خارجی با شناخت از این ظرفیت‌ها می‌توانند در امنیت کامل به ایران سفر کنند.
معاون ریس جمهوری با اشاره به اینکه جشن جهانی نوروز 96 با محوریت ایران و عضویت 12 کشور برگزار خواهد شد، افزود: در سال 96 نوروز در استان‌های مختلف ازجمله استان یزد مراسم نوروز به ‌شکل متفاوتی برگزار خواهد شد و در این میان سمن‌ها و بخش خصوصی نقش مهمی در برگزاری جشن نوروز خواهند داشت .
معاون رئیس‌جمهوری گفت: برگزاری متفاوت نوروز امسال برای تکریم این ملت بزرگ است که شایسته دریافت بهترین خدمات‌اند.
محمد حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در حاشیه بازدید معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از آثار فرهنگی‌تاریخی شهر میبد و اردکان، با اعلام تهیه طرح ویژه برای مرمت، حفاظت، احیا و معرفی سه شهر تاریخی میبد ، ابرکوه و اردکان ، تصریح کرد: این طرح ویژه به‌زودی تهیه می‌شود و اجرایی خواهد شد.
وی گفت: این طرح ویژه با هدف حفظ و مرمت یکپارچه میبد ، ابرکوه و اردکان و نیز احیا و معرفی هر چه بهتر این سه شهر تاریخی تهیه می‌شود.
طالبیان خاطرنشان کرد: میبد ، ابرکوه و اردکان سه شهر مهم تاریخی در کشورند که دارای بافت تاریخی زیبا و از سابقه فرهنگی و تمدنی بسیاری برخوردارند.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار