معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش استان یزد به مناسبت هفته تربیت اسلامی از اجرای برنامه های متنوع در سطح مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش استان یزد به مناسبت آغاز هفته تربیت اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت اسلامی از ۸ الی ۱۵ اسفندماه در استان برنامه های متعددی اجرا خواهد شد.
سرداری افزود: دیدار با خانواده شهدا، محفل انس با قرآن در مدارس، جلسات مشاوره، تجلیل از پیشکسوتان، همایش کوهنوردی، حضور دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مصلاهای نماز جمعه استان از جمله برنامه های این هفته است.
وی برگزاری گردهمایی استانی معاونان و معلمان فرهنگی‌، اجرای ویژه برنامه‌های خیابانی در میدان امرچقماق شامل اجرای سرود، نمایش و قرائت قرآن، گردهمایی مدیران مدارس استان و کارگاه‌های آموزش خانواده را از دیگر برنامه ها برشمرد.
۷۹۶ امام جماعت اقامه نماز در مدارس را عهده دار هستند
سرداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری گفت: اقامه نماز جماعت در تمام مدارس استان برگزار می شود به نحوی که روزانه ۱۲۰۰ جلسه نماز توسط ۷۹۶ امام جماعت برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین جشن تکلیف در سال جاری برای ۱۱ هزار و ۲۵۰ دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.
سرداری گفت: در مرکز استان طرح روزه اولی ها با حضور ۸۵۰۰ دانش آموز برگزار و جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش استان یزد گفت: فعالیت مدارس امین در ۵۷ آموزشگاه با حضور روحانی ثابت، اجرای طرح مبین در  ۲۴۸ واحد، فعالیت ۲۷ مدارس قرآنی و تاسیس ۱۹ دارالقرآن از دیگر برنامه های مدارس است.
سرداری با اشاره به اجرای طرحی با همکاری شورای قرآن که مسدود کردن مبادی بیسوادی قرآن در مدارس است افزود: این طرح در شهرستان خاتم، بافق و بهاباد انجام شده و در میبد در حال انجام است .
شرکت ۱۸ هزار دانش آموز یزدی در طرح «حفظ موضوعی قرآن»
وی شرکت ۱۸ هزار و ۶۸۰ دانش آموز در طرح حفظ موضوعی قرآن، شرکت ۱۴ هزار و ۲۰۰  دانش آموز در طرح مصباح الهدی را از دیگر اقدامات در مدارس استان برشمرد.
سرداری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن از استقبال خوب دانش آموزان خبر داد و اظهار کرد: در مرحله آموزشگاهی این مسابقات ۱۵۵ هزار دانش آموز شرکت کردند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد توانمندسازی نیروهای اداری و برگزاری آزمون های مشاوره ای را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد و گفت:‌ امسال ۹ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مشاورین آموزش دیدند.
وی از اضافه شدن سه مرکز مشاوره به مراکز مشاوره خبر داد و افزود: امسال ۶۶۰ نفر از فرهنگیان در طرح رابطین مشاوره ای فعالیت کردند.
اعزام ۱۲ هزار دانش آموز به «راهیان نور»
سرداری با اشاره به اردوهای راهیان نور نیز گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر اعزام شدند و پیش بینی می شود قریب به ۱۲ هزار دانش آموز اعزام شوند.
وی با اشاره به تجهیز کتابخانه مدارس گفت: در این راستا امسال ۲۴۰ کلاس تجهیز شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار