کد خبر: ۳۸۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد، در روزهای گذشته بعد از برگزاری نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موجی از نگرانی در بدنه اصلاح‌طلب و رسانه‌های نزدیک به آنها ایجاد شد.

شایعه ورود حجت‌الاسلام رئیسی به انتخابات بلافاصله با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی همراه شده و حتی مدت زمان زیادی نگذشته بود که کانال‌های معاند نیز به تخریب گسترده ایشان پرداختند. هرچند تکذیبیه دفتر آقای رئیسی پایانی بود برای این خط آتش رسانه‌های نزدیک به دولت.

روز گذشته نیز در ادامه موج واکنشی اصلاح‌طلبان به برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی جبهه مردمی و رأی گیری از میان 21 کاندیدا ، آن‌ها موضوع کاندیداتوری بقایی را پیش کشیده  و سرکارآمدن رئیس جمهوری شبیه احمدی‌نژاد را تیتر رسانه‌های خود کردند تا بار دیگر نشان دهند که قصد دارند در انتخابات پیش رو نیز از همان روش نخ نمای چند سال گذشته یعنی خطرناک بودن حضور رییس جمهوری شبیه احمدی‌نژاد در رأس قدرت اجرایی کشور استفاده کنند.

آقای احمد خرم، سیاستمدار اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه آرمان به صراحت این موضوع را مطرح کرده و یادآور شده با حذف روحانی دوران احمدی‌نژاد تکرار خواهد شد.

خرم مدعی شده، اگر روحانی از قدرت حذف شود و کاندیدای اصولگرا رأی بیاورد کشور از مسیر توسعه و پیشرفت خارج خواهد شد و وضعیت کشور به شرایط بدتر از دوران قبل انقلاب بازمی‌گردد. او در این گفت‌و‌گو افزوده است: «البته ما می‌توانیم شرایط کنونی را با شرایط قبل از انقلاب مقایسه کنیم، قبل از انقلاب موشک نداشتیم اما اکنون موشک داریم، قبل از انقلاب موتور گازی داشتیم اما اکنون در هر خانواده‌ای چند تا ماشین وجود دارد، اگرچه ما می‌توانیم به این پیشرفت‌های حداقلی برسیم اما نمی‌توانیم خود را با کره مقایسه کنیم که قبل از انقلاب وضعیت بسیار بدتر از ایران داشت.»

نکته حائز اهمیت آنجاست که اصلاح‌طلبان به‌گونه‌ای برای بدنه خود روایت حضور احمدی‌نژاد در قدرت را مطرح می‌کنند که گویی بیشترین موفقیت‌های اقتصادی در زمان دولت کنونی که اصلاح‌طلبان از آن حمایت می‌کنند به وقوع پیوسته است. همچنان که خود رئیس جمهور نیز روز گذشته در همایش وزارت کشور گفت: «دولت به قول‌هایی که به مردم داد عمل کرد و شرمنده مردم نشدیم».

امروز نرخ بیکاری 12.7 درصدی و بیکاری بیش‌از 5.7 میلیون نفر رکورد بیکاری در تاریخ ایران را شکسته است. رکود دامن گیر در صنعتی مثل ساختمان که بر اساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، بر منفی 12درصد بالغ شده است که بنگاه‌های تولیدی کشور را با چالش اساسی رو به رو کرده است. برجام به عنوان دستاورد اصلی روحانی همانطور که آقای خرم هم اشاره کرده با رأی نیاوردن دموکرات‌ها و روی کارآمدن ترامپ به سختی با چالش رو به رو شده هرچند همین امروز هم سیستم بانکی کشور نتوانسته از برجام که دولت سرمایه گذاری سنگینی را روی آن داشته رهاورد در خور توجهی را داشته باشد.امروز از سوی کارشناسان واردات گسترده کالاهای مصرفی و خودروهای لوکس به عنوان شاهدی بر این ادعا که پول‌های حاصل از نفت تنها باید صرف واردات شود مطرح می‌شود.

از سوی دیگر باید این موضوع را در نظر داشت که دوران احمدی‌نژاد برای همیشه به پایان رسیده است، اما گویی اصلاح‌طلبان قصد ندارند از این موضوع دست بردارند. احمدی‌نژاد چندی پیش اعلام کرد که در انتخابات آتی از هیچ گروه  و جریانی حمایت نخواهد کرد، هرچند اصلاح‌طلبان موضوع بیانیه آقای بقایی معاون سابق رئیس جمهور را در بوق و کرنا کرده‌اند که  اگر روحانی در میدان انتخابات رأی نیاورد حتماً دوران احمدی‌نژاد تکرار خواهد شد.

صرف نظر از اینکه احتمال تأیید صلاحیت آقای بقایی بسیار پایین است اما اصلاح‌طلبان هنوز تمایل دارند از همان سیاست‌های نخ نمایی خودشان یعنی لولوسازی از احمدی‌نژاد و اطرافیانش بهره‌برداری کنند.

جالب است که اخیراً شایعه دیدار احمدی‌نژاد و یکی دیگر از کاندیداهای بالقوه ریاست جمهوری نیز از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح شده است، هرچند که شخص احمدی‌نژاد این موضوع را نیز تکذیب کرده است که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در کنار سیاست لولو سازی موضوع ایجاد دودستگی و دو قطبی سازی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند. موضوعی که رئیس جمهور در همان برنامه وزارت کشور همه را به پرهیز از انشقاق، کینه، تفرقه و دودستگی توصیه کرد.
بزرگان نظام و حتی خود رئیس جمهور به صراحت موضوع پرهیز از قطبی کردن جامع را مطرح کرده‌اند اما به نظر می‌رسد این بار نیز مانند گذشته طیف اصلاح‌طلب سیاست قطبی کردن را در پیش گرفته تا شاید از همین محل زمینه مساعد برای پیروزی در انتخابات را برای جریان متبوع خود فراهم کند.

روحانی چندی قبل با تأکید بر اینکه مردم باید احساس آرامش و اتحاد داشته باشند، تصریح کرد: «هرگونه ایجاد شکاف، انشقاق و دوقطبی در جامعه، به زیان مردم است و جامعه دو قطبی در ایران اسلامی مفهومی ندارد.

لذا همه مسئولین و بویژه استانداران وظیفه دارند که آثار این‌گونه مسائل را برای مردم تبیین کنند.» جالب است که روزنامه‌های طرفدار دولت از اولین گروهایی هستند که استارت تبلیغات انتخاباتی را با شگرد قطبی کردن جامعه زده‌اند.
در یک جمع بندی می‌توان این گونه بیان کرد طیف اصلاح‌طلب که به لحاظ ماهیت نسبت به اجرای برنامه‌های اصلی دولت به خصوص در زمینه اقتصادی با چالش‌های جدی رو به رو شده است سه شگرد را به صورت همزمان برای تخریب رقبا در دستور کار قرار داده است. اول شایع سازی و مطرح کردن مواردی که در عالم واقع نمی‌توان نشانی از آنها یافت مانند مطرح شدن خبر دیدار احمدی‌نژاد و قالیباف.

به گزارش صبح نو، در گام بعدی سیاست تاریک جلوه دادن بازگشت کشور به دوران احمدی‌نژاد و در نهایت موضوع قطبی کردن جامعه برای غبار آلود شدن فضا و بهره برداری‌های سیاسی پس از آن. جالب است که در دوران حوادث 88 نیز دقیقاً سیاست‌هایی مشابه وضعیت موجود در دستور کار رسانه‌های زنجیره‌ای قرار گرفت و در نهایت کشور متحمل خسارت‌های جبران ناپذیر اقتصادی و غیراقتصادی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار