رئیس اداره محیط زیست مهریز گفت: واگذاری قرقگاه علی آباد چهل گزی در بخش مرکزی این شهرستان به بخش خصوصی در چارچوب مقررات و مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست انجام گرفته و تخلفی در آن وجود ندارد.
کد خبر: ۳۸۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مهدی تیموری  افزود: تمام فعالیت هایی که توسط محیط زیست در بخش های مختلف انجام می شود در راستای تحقق اهداف و برنامه های سازمانی و مقررات کشور است.
به تازگی برخی از کانال ها و گروه های اجتماعی واگذاری قرقگاه علی آباد مهریز به بخش خصوصی توسط محیط زیست را کاری غیرقانونی و بدون پشتوانه ملی اعلام کرده بودند.
این مسئول اظهار داشت: طبق شورای عالی حفاظت محیط زیست 5 قرق خصوصی درکشور است که 3 قرق آن در استان یزد وجود دارد و از این تعداد 2 قرق آن در علی آباد چهل گزی و منطقه ییلاقی روباز در مهریز قرار دارد.
تیموری گفت: حدود 1200 راس کل و بز در علی آباد چهل گزی نگهداری می شود و تعداد مازاد آن که بر اثر زاد و ولد مناسب رخ می دهد می توان برای فروش به گردشگران خارجی و داخلی به عنوان طرفه ارائه داد.
وی افزود: شکارچیان خارجی برای خرید هر طرفه کل یا قوچ کرمان یا یزد حاضرند تا 50 هزار دلار هزینه کنند و هیچ قرقی در این منطقه به شخص خاصی واگذار نشده است.
این مسئول اظهار داشت: برای حفاظت و نگهداری از قرق گاه ها بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت و استفاده می شود.
رئیس اداره محیط زیست مهریز اظهار داشت: قطعا برای محافظت از گونه های مختلف دولت به تنهایی نمی تواند و باید از همراهی و آمادگی بخش خصوص در چارچوب مقررات استفاده کرد.
تیموری گفت: برای جلوگیری از انقراض گونه های کمیاب جانواری از جمله قوچ، کل بز و گربه سانان و همچنین درآمدزایی در این صنعت از مشارکت تعاونی و مردمی به ویژه فارغ التحصیلان و ورود آنان به صنعت گردشگری اکوسیستم ویا بوم گرایی در جهت معرفی هر چه بهتر حیات وحش شهرستان استقبال می شود.
این مسئول گفت: طبق استانداردهای جهانی 10 درصد از وسعت هر منطقه و هر کشوری باید جزو مناطق حفاظت شده باشد و این درحالی است که در شهرستان مهریز افزون بر 20 درصد از وسعت منطقه جزو مناطق حفاظت شده است.
تیموری گفت: هم اکنون 13 نفر محیط بان دولتی و اجرایی و همچنین 14 نفر محافظ طبیعت غیر دولتی و 2 جانباز محیط بان در مناطق حفاظت شده و نیز در قرق های شهرستان مهریز فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار