مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به مهار کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد گفت: کانون جدیدی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد شناسایی نشده است.
کد خبر: ۳۸۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 26 February 2017

به گزارش تابناک یزد،علی‌اکبر حدادزاده  اظهار داشت: در حال حاضر تنها کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای حسین آباد ریسمانی شهرستان یزد بوده که مهار شده و نگرانی در این زمینه نیست.

وی با بیان اینکه تمامی علائم این بیماری تا شعاع یک‌کیلومتری در سطح مرغداری‌های منطقه پاکسازی و معدوم شده است ادامه داد: تا شعاع سه کیلومتری نیز نمونه‌گیری و پاک‌سازی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه در حال نمونه‌گیری از شعاع بالاتر کانون این بیماری هستیم تا اگر موردی مشاهده شد تیم‌های کارشناسی برای پاک‌سازی اقدام کنند اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون سایر مرغداری‌های صنعتی استان نیز از خطر ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ایمن مانده‌ و موردی نیز گزارش نشده است.

وی افزود: نمونه‌گیری‌های انجام شده تا این لحظه موردی از ابتلا به بیماری و یا شناسایی کانون‌های جدید گزارش نداده است اظهار داشت: تا شعاع 10 کیلومتری نیز کنترل و پیشگیری انجام می‌شود و در حال حاضر در کانون اصلی در منطقه حسین‌آباد ریسمانی نیز دغدغه‌ای از ابتلا و شیوع نداریم.

حدادزاده با اشاره به نگرانی‌های مردم ازمراکز عرضه مرغ‌ زنده عنوان کرد: مواردی که از سوی شهروندان برای مرغ‌های بومی و یا صنعتی اعلام می‌شود با اعزام اکیپ‌های سیار نسبت به کنترل و پیشگیری اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به تداوم اقدامات پیشگیرانه در این زمینه تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با ورود به اصفهان، به پرندگان این خطه هم سرایت کرده و تعداد کانون‌های بالایی نیز دارد، از این رو ورود مرغ زنده از استان اصفهان به استان یزد ممنوع است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به شایعات مطرح شده پیرامون کانون‌های جدید این بیماری در سطح استان بیان داشت: خوشبختانه کانون جدید از این بیماری کشف نشده و همچنان کارشناسان این سازمان در حال بررسی موارد مشکوک هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار