کد خبر: ۳۸۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 26 February 2017
 به گزارش تابناک یزد،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به افزایش حضور گردشگران در استان یزد گفت: ظرفیت اسکان روزانه ۹۷ هزار مسافر نوروزی در یزد فراهم شد.
فاطمه دانش یزدی  در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه توسعه گردشگری در استان یزد صورت گرفته، تلاش در زمینه توسعه اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه و با توجه به ظرفیت بالای گردشگری روستاهای تاریخی استان یزد، تلاش در زمینه معرفی روستاهای هدف گردشگری از طریق راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی استان به صورت ویژه انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر اینکه در کنار گردشگری تاریخی، گردشگری طبیعی هم در یزد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری طبیعی استان یزد، وجود دو اقلیم متفاوت کویر و کوهستان در استان است که سبب جذب گردشگران با علاقه‌های متفاوت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش حضور گردشگران نوروزی در استان در هر روز برای اسکان 97 هزار نفر برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

دانش با بیان اینکه یزد یکی از استان‌های هدف گردشگران نوروزی کشور است در ارتباط با برنامه‌های نوروز استان یزد بیان کرد: برگزاری جشن بزرگ نوروز و برپایی بزرگترین سفره نوروزی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برای این ایام در استان پیش‌بینی شده است.

وی برنامه‌ریزی جهت استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی شهرها، اجرای برنامه‌های مفرح کویرنوردی در مناطق نمونه گردشگری، برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی به صورت روزانه با ارائه خدمات رفاهی و برپایی جشنواره و نمایشگاه دست پخت و دست‌ساز بانوی یزدی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای مردم یزد و استقبال از مسافران نوروزی در استان یزد دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار