طی سال جاری؛
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: طی سال جاری ۸۶۸ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۴۴ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال در قم تشکیل شد.
کد خبر: ۳۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۷ 27 February 2017
به گزارش تابناک قم، احمدرضا سمیعی با اشاره به آغاز طرح نظارت نوروزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از اول اسفندماه گفت: این طرح به مدت دو ماه و تا پایان فروردین ۹۶ ادامه دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کالا و خدمات در اولویت بازرسی‌ها هستند، ابراز داشت: با توجه به ایام پایانی سال و تقاضا برای کالایی همچون پوشاک و آجیل نظارت بر بازار این کالاها تشدید شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کیف، کفش، خشکبار، خواربار و شیرینی، آرد و نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت سفید، برنج، شکر، تخم مرغ، قند و روغن، میوه و تره بار و بخصوص میوه‌های سیب و پرتقال به شکل ویژه در اشراف بازرسان این سازمان قرار دارد.

وی گفت: ۲۰ اکیپ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در دو شیفت صبح و ظهر در بخش‌های مختلف نظارت دارند و همچنین نظارت بر شبکه‌های مسافرتی، زمینی، هوایی و دفاتر فروش حمل و نقل برون شهری هم تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است.

اولویت‌های نظارتی در نوروز

سمیعی نسب ادامه داد: نظارت بر اماکن تفریحی، زیارتی، واحدهای اقامتی، هتل‌ها، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، مجتمع‌های خدماتی بین راهی هم از جمله مراکزی هستند که در طرح نوروزی در اولویت نظارت‌ها هستند.

وی به تخلفات و پرونده‌های تشکیل شده طی ۱۱ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۹۴ هزار بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی تولیدی و صنفی قم صورت گرفته که این امر منجر به تشکیل ۸۶۸ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۴۴ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: پرونده متخلفین جهت صدور حکم به تعزیرت حکومتی ارسال شده و گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت ضوابط بهداشتی از جمله تخلفات بود.

وی در ادامه ابراز داشت: ستادخبری حضور و تلفنی این سازمان که شماره ۱۲۴ است هم طی ۱۱ ماهه گذشته پنج هزار و ۱۳۹ مورد گزارش و شکوائیه مردمی داشته که بر حسب مورد رسیدگی شده است و ناظرین افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هم طی مدت یاد شده هزار و ۱۵۵ گزارش ثبت کرده‌اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار