روزنامه شاخه سبز قم با انتشار مطلبی در ستون طنز خود که هدف از آن به دید نویسنده متن، آموزش مهارت های زندگی بوده است، در توهینی آشکار گروهی از مردم قم را به حیوانات جنگل تشبیه کرده و ساکنان در این منطقه قم را ساکنان جنگل دانسته است.
کد خبر: ۳۸۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۳ 27 February 2017
به گزارش تابناک قم، روزنامه شاخه سبز قم در شماره 7 اسفند ماه 1395 در موضوعی با عنوان طنز اقتصادی در توهینی آشکار و وقیحانه، مردم شریف منطقه نیروگاه را به حیوانات تشبیه کرده و این منطقه را با جنگل یکی دانسته است!

این مهم وقتی آشکار می شود که نویسنده در این نوشتار به ظاهر طنز در پی آموختن درسی از زندگی است، درسی که شاید حرف اساتید پشت پرده این جریان به ظاهر معمولی باشد. 

توهین وحشتناک روزنامه قمی به اهالی منطقه نیروگاه+ تصویر

براساس قانون اساسي احترام به اقوام از اصول نظام جمهوري اسلامي است و پیامبر اکرم (ص) با تاکید بر این مهم می فرمایند: هرکس برادر مؤمنش را احترام کند خداوند را احترام کرده و چه گمان دارید درباره کسی که خدا را احترام کرده خداوند با او چه کاری خواهد کرد.

مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیما اشاره کردند همین منطقه نیروگاه بود که فرمودند: منطقه‌ نیروگاه که گفتند، با همه‌ محرومیت هایی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمانهای انقلابند؛ این را ما اطلاع داریم. در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود؛

وقایع اخیر که در منطقه نیروگاه رخ داده است، دست مایه نویسنده این متن بوده است اما آیا در سایر نقاط قم شاهد بروز وظهور وقایع این چنینی نبوده ایم؟ آیا با رفتار هنجار شکن و خارج از عرف عده ای اراذل و اوباش باید همه مردم یک منطقه را با خط کش آنها نگاه کنیم؟

مردم انقلابی و ولایت مدار نیروگاه همواره در صف اول دفاع از نظام و انقلاب بوده و بیشترین شهدا را در استان قم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است ومردم آن هنوز هم پای آرمان های انقلاب اسلامی ایران هستند.

احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این توهین اظهار داشت: خبر توهین روزنامه شاخه سبز به مردم انقلابی وشهیدپرور ومتدین منطقه نیروگاه موجب تاثر وتالم فراوان گردید.

وی بیان داشت: این اقدام تفرقه افکنانه وقومیت گرایانه گردانندگان وحامیان پشت پرده این روزنامه را محکوم نموده واین اطمینان را به مردم عزیز وشهیدپرور ومتدین شهرخون وقیام قم به خصوص اهالی شریف و نجیب منطقه نیروگاه میدهم که موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری نمایم.

به نظر می رسد مراجع امنیتی، انتظامی و مطبوعاتی قم باید به سرعت با این مطلب و رویه این نشریه برخورد کرده و در شماره بعدی این نشریه، تیتر خود را به عذرخواهی از مردم شریف قم به ویژه مردم منطقه نیروگاه اختصاص دهند و از سوی دیگر دستگاه قضائی نیز باید ریشه این اقدامات را پی گیری کند و اگر خدای نکرده مشخص شد که قصد سوئی برای بر هم زدن آرامش قم وجود دارند، برخوردهای لازم انجام شود تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد. 

گفتنی است، این توهین در شماره 7 اسفند این نشریه چاپ شده است اما با گذشت نزدیک دو روز، همچنان این شماره از نشریه روی سایت و دیگر منابع آنلاین بدون حذف این توهین ها قرار دارد.



برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
علی م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
خیلی غلط کردید که این مطلب را راجع به نیروگاه چاپ کردید ایضا ........، بیشترین خانواده شهدا برای قم هستن، بیشترین اجتماعات مذهبی و فرهنگی را منطقه نیروگاه تشکیل میدهد، بارها در نقاط دیگر شهر حوادث بدتر را شاهد بودیم، .................اسم نیروگاه را با وضو باید ببری
قمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
هیچ توهینی نداشت ، عین واقعیت بود توی همین نیروگاه بود که ماشین الگانس پلیس رو به آتش کشیدند ... انواع شرارت ها توی این منطقه هر لحظه داره اتفاق میفته .......
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
منطقه نیروگاه چه ازلحاظ شهدا وچه نخبگان از برترین مناطق قم بوده ، بنده بعنوان پزشک متخصص افتخار میکنم به صفای باطن ودینداری مردم این منطقه کوچک به کوچک ان مملو از عطر شهیدان است
یک نیروگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
من نیروگاهی هستم و افتخار میکنم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
سلام طبق معمول استاندار قم هیچ گونه اظهار نظری نکردند
همیشه در وقایع قم آخرین ها هستند
متاسفم واقعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
سلام واقعا متاسفم برای اشخاصی که این کارو. کردن و باید قاطعانه پیگیری بشه
تابناک چاپ کن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
تابناک به جای شبهه افکنی وسوگیری درست توضیح بده از همین گزارش دست و پا شکسته و سفارشی فهمیدم نیروگاه جایی بوده که حضور قانون و حاکمیت در اونجا کم رنگ هست و ظاهرا اسلحه گرم دست مردم هست و استفاده میشه و به نیروی انتظامی هم حمله شده تابناک جواب بده اینا بوده یا نه ؟ خیلی از محله ها با این خصوصیات اسم میگیرن به خودشون مثل جزیره قلعه جنگل کف دره حلبی آباد خوب حالا چی میگی شما این وسط بیقانونی و تیراندازی و خمله به نیروی انتظامی زشت تره یا این مقاله که تاکید کرده منظور تشبیه نیست منظور رفتار بی قانون هست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
یاشاسین نیروگاه
یک قمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
بنده دورادور دستی بر آتش داشتم.شاخه سبر اصلاحطب نیست حزب باده. نویسنده طنز طنزپرداز ک خبرنگارشونم بوده چرا است و متاسفانه بازداشتم شدن. قبول کنید با این نقدای وحشتناگتون فق بی کفایتای سه قوه تایید میکنید !
سانسور نکنید لطفا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار