خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد؛
کسی با شادی و نشاط مخالف نیست، اما آقای رئیس جمهور شما به دنبال آن نباشید که با برگزاری کنسرت ها مردم را خوشحال کنید
کد خبر: ۳۸۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 03 March 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: وظیفه ی نظام جمهوری اسلامی، کاستن از دردها و سختی های محرومین است و مسئولان باید در این راه همیشه این جمله امام خمینی (ره) که فرمودند "یک موی شما کوخ نشینان را با صد کاخ نشین عوض نمی کنیم” مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه همواره مقام معظم رهبری نسبت به ترویج فرهنگ اشرافی گری هشدار داده اند، افزود: باید برنامه ریزی مسئولان در قوه های مجریه و مقننه به گونه ای باشد که آمار مستضعفین روز به روز کمتر شود، اما در استان غنی خوزستان آمار کمیته امداد نشان دهنده محرومیت گسترده در این استان است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به بحران اخیر در استان خوزستان، اظهار کرد: این بحران آسیب های موقتی داشت که برای مردم مشکلات زیادی به وجود آورد اما مسئولان باید نسبت به رفع آسیب های بلند مدت فکری کنند.

آیت الله حسن زاده تصریح کرد: افت تحصیلی ناشی از تعطیلی مدارس، مهاجرت اساتید و چهره های تاثیر گذار، کاهش سرمایه گذاری به دلیل قطعی های برق و ریزگردها بخشی از آسیب های بلند مدت این بحران است.

وی افزود: وزارت اقتصاد و امور دارایی باید نسبت به ارائه معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران خوزستان، کاهش نرخ واگذاری زمین برای واحدهای تولیدی اقدام نماید و دولت و نمایندگان مجلس با کمک نخبگان این آسیب های رفع کنند.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به واکنش رهبر انقلاب نسبت به بحران اخیر خوزستان، تصریح کرد: باید از مردم خوزستان به دلیل هوشیاری نسبت به نفوذ دشمن تقدیر کرد زیرا دشمن به دنبال سیاسی کردن اعتراضات صنفی و اجتماعی مردم بود اما مردم عزیز استان با بصیرت، اجازه سوء استفاده بدخواهان داخلی و خارجی را ندادند.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرا باید با مردم صداقت داشته باشند و بگویند که چند درصد ریزگردها داخلی و چند درصد خارجی است، زیرا آمارهای غیر واقعی بر کسی پنهان نمی ماند.

وی افزود: مسئولان نسبت به میزان انتقال آب از خوزستان صداقت داشته باشند زیرا انتقال آب باید یک صورت منطقی داشته باشد و با افتخار اعلام می کنیم کل کشور از نفت خوزستان استفاده می کنند، در بحث آب نیز اینگونه است اما باید به صورت منطقی باشد.

امام جمعه موفت اهواز عنوان کرد: باتوجه به وضعیت ریزگردها، در حوزه آب، برق و فاضلاب نیاز به استانداردهایی بالاتر از استانهای دیگر کشور دارد.

آیت الله حسن زاده گفت: نخبگان اساتید و کارشناسان با استفاده از فضای مجازی نسبت به مسئله انتقال آب و تثبیت خاک به مردم اطلاع رسانی کنند درحالی که نیاز به اجرای تصمیمات اتخاذ شده داریم.

وی افزود: همه مشکلات ما ملی نیستند و باید با مسئولانی که در استان کوتاهی کرده اند برخورد صحیح صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص مخالفت عده ای با شادی مردم، اظهار کرد: کسی با شادی و نشاط مخالف نیست، اما آقای رئیس جمهور شما به دنبال آن نباشید که با برگزاری کنسرت ها مردم را خوشحال کنید.

وی افزود: آقای رئیس جمهور ببینید مشکلات مردم در سراسر کشور و مناطق محروم و روستاها چیست؟ دغدغه چند درصد از مردم لغو کنسرت است؟ شما بگویید در اصلاح نظام بانکی و کاهش بیکاری چه کرده اید؟

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده افزود: کنسرت ها باید با رعایت ضوابط شرعی برگزار شود اما مطمئناً یک کنسرت مختلط مشکلی از مردم را حل نمی کند.

امام جمعه اهواز در پایان اظهار داشت: فضای قبل از انتخابات را دور از انصاف نکنیم، نه اینکه دولتمردان نسبت به مشکلات آدرس غلط بدهند نه اینکه به دولت حمله دور از انصاف صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار