گلایه مردم از روند جریمه های دوربین های هوشمند در استان یزد
در اینکه فرهنگ رانندگی در استان یزد بسیار پایین است شکی نیست و در اینکه موتور سواران در خیابان های شهر یزد جولان می دهند و با جان مردم بازی می کنند هم شک و شبهه ای وجود ندارد.
کد خبر: ۳۸۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 06 March 2017
در اینکه فرهنگ رانندگی در استان یزد بسیار پایین است شکی نیست و در اینکه موتور سواران در خیابان های شهر یزد جولان می دهند و با جان مردم بازی می کنند هم شک و شبهه ای وجود ندارد.
اینکه برخی از رانندگان بی ملاحظه و راکبان موتورسیکلت ها باعث آزار و اذیت شهروندان می شوند و حوادث ناگواری را رقم می زنند باز هم شکی نیست.
قطعا باید با این دسته از رانندگان و موتورسواران بی منطق و بی ملاحظه برخورد قانونی شود و وسیله نقیله آنها توقیف گردد.
اما این یک سوی ماجراست و باید سوال کرد چرا باید رانندگان قانونمند هم چوب ندانم کاری این دسته از رانندگان را بخورند؟.
هم اکنون بسیاری از مردم از وضعیت ترافیک شهر یزد، جریمه های آنچنانی و دوربین های کنترل سرعت گله مند هستند که به پاره ای از آنها اشاره می شود.
1- تعداد رانندگانی که خطر آفرین هستند بسیار ناچیز و اندک است و اغلب رانندگان ما قانونمند و منطقی هستند اما چوب جریمه های رانندگی را همین رانندگان قانونمند هم می خورند.
تا همین اوایل امسال و طی سال های گذشته اعمال قانون میشد اما متعادل و منطقی بود اما مدتی است که صدور برگ های جریمه از حد معمول خارج شده و ماموران راهنمایی و رانندگی در هر نقطه از شهر در کمین رانندگان هستند تا "کمربند نبسته ها" را جریمه کنند.
2- مامورانی که رانندگان "کمربند نبسته" را متوقف می کنند و گواهینامه خودرو را از راننده اخذ و جریمه را صادر و آنها را مرخص می کنند، دیگر کاری به بقیه مدارک یعنی بیمه، معاینه فنی، کارت خودرو و ... ندارند و همین امر این شائبه را ایجاد می کند که هدف فقط جریمه هست و بس.
بسیاری از ماموران در پیچ و خم جاده ها توقف می کنند یعنی در جایی که دید نیست و رانندگان بطور ناگهانی با ماموران روبرو می شوند. شما نمی توانید یک مامور را پیدا کنید که در یک خیابان مستقیم و بدون پیچ و خم ایستاده باشد.
3- دوربین های کنترل سرعت تقریبا دوربین هایی بدون خاصیت است و فقط جیب برخی رانندگان را خالی می کند.
تمام رانندگانی که به این دوربین ها نزدیک می شوند از سرعت خود کاسته و پس از عبور از دوربین همانند تیری که از چله کمان رها می شود پا را به روی پدال گاز می فشارند و این یعنی اینکه اگر مثلا یک دوربین در یک مسیر 10 کیلومتری نصب شده باشد فقط چند متر خاصیت دارد و رانندگان، بقیه مسیر را با سرعت بالا حرکت می کنند.
4- در اغلب روزها در گوشه و کنار شهر و بخصوص هسته مرکزی شهر شاهد حوادث رانندگی هستیم که منجر به ایجاد ترافیک های سنگین می شود، تصادفاتی که بعضا برخی از آنها بسیار هم ناچیز است.
اما نکته قابل توجه اینکه هیچ ماموری در صحنه حاضر نیست تا هم تصادف را جمع کند و هم از ایجاد راه بندان و ترافیک جلوگیری کند .
نگوییم که راهنمایی و رانندگی با کمبود نیروی انسانی روبروست چرا که دیده شده گاهی سه مامور قبض به دست در برخی نقاط حاشیه شهر که بسیار خلوت است در کمین رانندگان نشسته اند تا آنها را جریمه کنند در حالی که در این محل خلوت وجود یک مامور هم کافی است. هرچند معتقدیم این مکانهای بسیار خلوت نیاز به حضور هیچ ماموری ندارد و بهتر است این عزیزان مناطق شلوغ شهر را پوشش دهند.
5- گاها مشاهده شده که وجود تعداد زیادی مامور با چند دستگاه خودرو راهنمایی و رانندگی در برخی میادین شهر، خود موجب ترافیک شده است.
وقتی رانندگان از دور تعدادی مامور با چند دستگاه خودرو را در یک میدان کوچک مشاهده می کنند ناخود آگاه از سرعت خود کاسته و احتیاط می کنند و همین امر موجب ایجاد ترافیک های سنگین در خیابانهای منتهی به میدان می شود و جالب اینکه وقتی به میدان وارد می شوی هیچ دلیلی برای حضور این تعداد مامور و خودرو پیدا نمی کنی!!.
6- وضعیت جریمه های رانندگی در یزد قابل مقایسه با هیچ کجای کشور نیست، حضور بی شمار ماموران در میادین و پیچ و خم های خیابانها در هیچ نقطه از کشور مشاهده نمی شود.
و کلام آخر اینکه با وجود اجرای طرحهای مختلفی مثل برخورد با موتور سواران متخلف، نصب دوربین های کنترل سرعت و افزایش جریمه های رانندگی، باز هم از میزان تخلفات رانندگی و حوادث در شهر یزد کاسته نشده و فقط جیب رانندگان را خالی کرده و این نشان دهنده این است که با سخت گیری بیشتر امکان رفع این معضل نیست بلکه حلقه مفقوده این داستان همانان ضفف فرهنگ رانندگی در جامعه است که نسخه شفابخشی هم برای آن متصور نیست. در این زمینه باز هم خواهیم نوشت.
رضا هرفته 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
سلام به نظر من تمام رانندگان وقتی به این دوربین می رسند سرعت مطمئنه حرکت می کنند پس این هزینه اضافی برای دولت و کشور است ما باید رانندگی صحیح را فرهنگ‌ سازی کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
متاسفانه یزد از قدیم ازمایشگاه طرحهای راهنمایی رانندگی بوده یعنی ابتدا در یزد چراعهای زماندار و دوربین های کنترل سرعتی چنین رونمایی شد.از هر شهروندی ایرانی نیزخواستار شویم لیستی از جریمه های غیرمنطقی ردیف خواهد شد.سرعت اتوبانها زمانی 100 بود و بنا بر بررسی ها به 110 و 120 ارتقا یافته شد.اکنون درمسیر تهران یزد همچنان تابلوهای رانندگی قدیمی را میتوان دید و نشانی از تابلوی سرعت در فواصل مختلف برای هشدار دیده نمی شود.در میدان امام حسین با خودروی 110 اسب بخار قدرت سرعت 60 کیلومتر هم کفاف بالا آمدن از سراشیب تند چاله میدان را ندارد!این یعنی بدون منطق سرعت 60 که بنا بر ضرورت دیگر دوچرخه هم از آن سرعتش بیشتر است در مثال باید ازتقا یابد و حداقل 70 تعیین شود مشخص است حجم ترافیک با سرعت 60 دجار مشکل نیز می شود و به شخصه جرایم غیر منطقی ازین دست که شهروندان بسیاری را دچار زحمت و تحمیل هزینه کرده است عاقبت به صورت گروهی در مراجع حقوقی و بازرسی برتر کشوری مطرح خواهد شد.نمونه دیگر 4راه مارکار که تردد بسیاری را دچار مشکل کرده است و دسترسی محلی را.ایا چندثانیه زمان ارزش معطل کردن مردم را دارد؟نمونه دیگر سر کوجه اتشکده که دسترسی های مردم را مسدود کرده اند ویا داستان امیرچخماق و خیابان قیام.
مردم صاحبان اصلی این شهرند پس خیره سری مامورانی که بجای فرهنگ سازی مردم را بدون لحاظ کردن و بررسی علمی ترافیک مردم را دجار زحمت میکنند پذیزفتنی نخواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
متاسفانه یزد از قدیم ازمایشگاه طرحهای راهنمایی رانندگی بوده یعنی ابتدا در یزد چراعهای زماندار و دوربین های کنترل سرعتی چنین رونمایی شد.از هر شهروندی ایرانی نیزخواستار شویم لیستی از جریمه های غیرمنطقی ردیف خواهد شد.سرعت اتوبانها زمانی 100 بود و بنا بر بررسی ها به 110 و 120 ارتقا یافته شد.اکنون درمسیر تهران یزد همچنان تابلوهای رانندگی قدیمی را میتوان دید و نشانی از تابلوی سرعت در فواصل مختلف برای هشدار دیده نمی شود.در میدان امام حسین با خودروی 110 اسب بخار قدرت سرعت 60 کیلومتر هم کفاف بالا آمدن از سراشیب تند چاله میدان را ندارد!این یعنی بدون منطق سرعت 60 که بنا بر ضرورت دیگر دوچرخه هم از آن سرعتش بیشتر است در مثال باید ازتقا یابد و حداقل 70 تعیین شود مشخص است حجم ترافیک با سرعت 60 دجار مشکل نیز می شود و به شخصه جرایم غیر منطقی ازین دست که شهروندان بسیاری را دچار زحمت و تحمیل هزینه کرده است عاقبت به صورت گروهی در مراجع حقوقی و بازرسی برتر کشوری مطرح خواهد شد.نمونه دیگر 4راه مارکار که تردد بسیاری را دچار مشکل کرده است و دسترسی محلی را.ایا چندثانیه زمان ارزش معطل کردن مردم را دارد؟نمونه دیگر سر کوجه اتشکده که دسترسی های مردم را مسدود کرده اند ویا داستان امیرچخماق و خیابان قیام.
مردم صاحبان اصلی این شهرند پس خیره سری مامورانی که بجای فرهنگ سازی مردم را بدون لحاظ کردن و بررسی علمی ترافیک مردم را دجار زحمت میکنند پذیزفتنی نخواهد بود
دهقاني
|
United States
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
مرده شورشون ببره هرچي جريمه دارم مال اونجاست
همه سال تهرانم يه ريال جريمه ندارم سالي يه ماه ميام اونجا يه ميليون برام نوشتند
بجاي اون دوربينا يه تابلو تو جاده هاتون نصب كنيد
خسيسا فقط ميگيريد ؟!!!
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
من مخالف این هم دوربین هستم باید فرهنگ سازی شود جریمه کاری را درست نمیکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
اگر جرمی حادث شود مجرم توسط ضابطین مطلع و روند قانونی را طی میکند پسثبت جرایم الکترونیکی و آنلاین که بنا بر شعارهای اولیه میباید به وقوع پیوستن خلاف رانندگی به اطلاع راننده برسد طبق آنچه اکثرا تجریه کرده ایم اصلا به دست راننده نمبرسد و پس از مدتها بی خبری طی دریاقت خلافی از مبلغ ان مطلع میشود.ابلاغ خطا در روش سنتی توسط جریمه صورت میگرفت و راننده مطلع میشد یا حالت دوبرگی که سبب اعتراض های گاه بی حاصل میشد.شهرداری یا خود راهنمایی رانندگی چنین ثبت جرایم بدون ابلاغی را باید باطل اعلام کند یا مساله به دیوان عدالت اداری ارجاع شود.
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
مطابق قوانين مربوطه ميبايست بخش قابل توجهي ازپرداخت جريمه ها به استان برگردد براي بهبود وضعيت ترافيك. علي رغم اعتبار بالاي شهر يزد نقدينگي اين رديف اعتبارات به يزد داده نشده و در حد ابلاغ اعتبار روي كاغذ باقي مانده و به علت ضعف مسولين مردم يزد بازگشت مالي اين جريمه ها به استانه هاي ديگزر منفعت ميرساند نه مردم يزد كه مرتب جريمه ميشوند
مهدي عاقل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
مهم اينه كه كسي به نظر مردم اهميت نميده!!!!!!!كلا اين دوربين ها براي كسب درامد هستن!!!اما حداقل كاري كه ميشه كرد اينه كه تو هر خيابون و محدوده اي از شهر تابلو سرعت مناسب نصب بشه نه اينكه خيابون كاشاني ٦٠كيلومتر ابتداي جاده يزد و دروازه قرانم ٦٠ فقط يه سري تابلو سرعت مجاز٦٠كيلومتر نصب كردنو تمام!!!!!!!واقعا سرعت خيابون هاي داخل و خارج شهر يكي بايد باشه!!!!!!
ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
این اقایون فکر جیب خودشونن که هر روز بزرگتر میشه، رشد تعداد دوربین ها از رشد قارچ هم بیشتر شده ،دارن گندشو در میارن دیگه ، از ترافیک فقط دوربین هاش رو یاد گرفتن
ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
این اقایون فکر جیب خودشونن که هر روز بزرگتر میشه، رشد تعداد دوربین ها از رشد قارچ هم بیشتر شده ،دارن گندشو در میارن دیگه ، از ترافیک فقط دوربین هاش رو یاد گرفتن
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
همه قبل دوربین سرعتشونو کم بعد دوربین تاجایی که میتونن گاز میدن اصلا فایده نداره
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
همه قبل دوربین سرعتشونو کم بعد دوربین تاجایی که میتونن گاز میدن اصلا فایده نداره
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
دوربين هاي سطح شهر شده قلک پول براي بعضي ها.......!!!
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
راه حل مسئولین در رابطه با ترافیک یزد :
1-ایجاد بلوارهای بدون بریدگی(شما مجبور هستی کل بلوارو طی کنی که بری توی کوچه اونور)
2- دست انداز(سرعت کم میشه و ماشین مردم خراب میشه مهم نیست)
3- ترافیک باعث کاهش تصادفات است (خودم از یکی از افسرهای راهنمایی و رانندگی شنیدم)
4- جریمه نبستن کمربند (پارک دوبله، پارک در ایستگاه اتوبوس، دورزدن در خیابانهای شلوغ، لایی کشین و ... تخلف نیست چون اینا هیچکدوم توی کمینگاههای پلیس اتفاق نمی افتد)
5- پلیس مسئول جریمه کردن و گشت زنی آنها در سطح ترافیک ایجاد می کند و باعث کاهش تخلفات نمی شود(تازه هزینه هم داره)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
بی فایده
پروانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
سلام خسته نباشید واقعا کار خوبی کردید که این دوربینها را کار گذاشتید ولی متاسفانه رانندگان بی فرهنگ ما فقط به دوربین که می رسندسرعت راکم می کنند بعداز رد شدن ازردشدن دوباره سرعت میگیرند . خواهشا برنامه ای بریزید که درآن فرهنگ رانندگی بیشتر شود.با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
تو بلوار فقیه خراسانی واسه 63 کیلومتر سرعت 60000 تومن جریمه شدم رفتم راهنمایی رانندگی میگه تو شهرسرعت 60 تا نباید بیشتر میرفتی میگم اول جاده زدی بزرگراه فقیه خراسانی ،میگه شهرداری اشتباه زده.میگم چرا 60 تا میگه داخل شهر 60 تا هست میگم اگه بلوار فقیه جزء شهره چرا ورود کامیون ممنوع نیست ؟؟ گفت من نمیدونم.شهر یزد موش ازمایشگاهی هر کی رو از استانهای دیگه مسئول یزد میکنند میاد اینجا شیر میشه و کاری که جرئت انجامش رو تو استان های دیگه نداشته واسه ما اجرا میکنه چون یزد کسی رو نداره که از مردمش دفاع کنه
يزدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
دولت رو پول جريمه ما بيچاره ها حساب كرده آخه!!!!
یه بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
این دوربینهاهیچ فایده ای نداره جزاینکه وقتی جریمه میاددرخونه جریمه شونده یه مشت فحش وبدوبیراونفرین نثاراونایی که مسبب این کارهستندبکندمن خودم خیلی مواظبم که جریمه نشوم امامتاسفانه چندین باربادوربین هاجریمه شدم وازخرجی زن وبچه هاکم شده وبه جیب دولت رفته آخه انصافه خداراخوش میاد
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
من به شهر های مختلف سفر کردم هیچ کجا بدتر از شهر یزد از لحاظ جریمه ندیدیم بیاید فرهنگ را همگانی کنیم نه اینکه مردم را با دیدن پلیس بترسانیم وجریمه سر لوحه کار خود کنیم
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
بنظر من قصد بازدارنگی ندارن چرا که حتی یه پیام هم نمیفرستن یه استعلام میگیری میبینی یک میلیون تومان جریمه شدی
و هرچه که هست برای شهرداری و راهنمایی رانندگی خوبه
وای بزمانی که بلوغ فکری مردم بالاتر رود اینبار مثل جمع کردن ماهواره میشه
اون بیسوادی که این طرح را اجرایی کرده نمیدونه در کشور هایی مثل فرانسه رعایت سرعت مطمن از طریق ماهواره هست که رد خور هم نداره
با یک همت و ایجاد زیر ساخت میشه با 200 هزار تومان برد کنترلی مشکل سرعت غیر مجاز را حل کرد
بشرط آنکه دولتنردان ما قرون وسطی ی فکر نکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
نگاهمون به ماشین و ترافیک و خیابان باشه یا رو عقربه ها؟؟خدا میدونه چقدز انسان واسه جریمه نشدن بجای تمرکز روی جاده و خودروها روی کیلومتر شمار تمرکز کردند و جان دادند!مردم روبات نیستند که با سیستم کیلومتر شمار آنالوگی که تحت تاثیز عوامل حساسیت سنجش داره روی 60 که باید به زفم بالاتری ارتقاش داد قفل بشن!تو جاده های اصلی کشور حداقل تا 10 کیلومتر اضافه را به همین دلیل ارفاق میکنند.جالبه دوزبین های ممتد جدیداانصب کشور به دلیل اشکالات حقوقی جریمه کزدن سرعت لحظه ای سبستم را به سرعت متوسط تغییر دادند اما دوربینای مستقز دز یزد سرعت لحظه ای را ملاک قرار میدن.بنده خود تا زمانی که سیستم را ارتقا و دولت مستقیم دراین تضییع حقوق مردم دخالت نکند و جرایمی که باید در زمان وقوع به سرعت به دارنده خودرو جریمه اطلاع رسانی شود و تا میلیونها تومان سقف پر شده اما هیچ هشداری داده نمیشود(طبق قانون خود راهور پس از یک میلیون تومان باید به دارنده خودرو اطلاع داده شود!)حاضز به پرداخت جرایم خود نیستم.جرایم سنگین کیفری نیز مردم قادز به دفاع از خود هستند اما برای جرایم به صرف مکانیزه بودن ثبت تخلف ادعا رد میشود که حای بحث دارد.
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
هيچ اثري در کاهش سرعت ندارد يک هزينه اضافي براي دولت وجريمه هاي هم براي مردم نيروي انتظامي فقط مي خواهد جيب مردم خالي کند اگر قصدش خدمت بود فرهنگ سازي مي کرد بعد دوربين کار مي گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
دوربین ها فقط وسیله ای برای پر کردن جیب دوستان است و درصد کوچکی موثر هست
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
به نظر من خوبه ولی سرعت رو 70باشه تو شهر و هر کس یک کیلومتر از 70بیشتر رفت جریمه بشه وسرعت گیر هم بردارن تو این خیابونا هیچ شهری قدر یزد سرعتگیر نداره و متاسفانه بعضی از کوچه خیابونها پر از چاله هایی هست که پدر ماشین در میاد ولی یه عالمه اسفالت رو هم شده به اسم سرعت گیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
میخ فرو میکنی تو سوراح کیلومترسنج از 70 نره بالا؟؟امکان نداره بشه کنترل کرد مگر اینکه دیجیتال باشه و چارچشمی نگاه روی کیلومترشمار.
جریمه ها منبع درآمد از نوع آن مثل قدیمی شده اند که میگفت:مجنب که گنجی و مردم بینوا را نشانه رفته.یزدی که تابستانش انقدر گرم است که مردم پیاده هم شتاب میگیرند تا به خنکا برسند انوقت منتظر 60کیلومتر سرعت مینشینیم؟؟
وضع جاده های کشور تاسف بار است.از تقاطع اردستان به سمت یزد باوتابلوهای قدیمی غیر استاندارد و خط کشی های ناقص و رنگ رفته یا اسفالت خام طزفیم.تریلیرها کامیونها نیز بدون راهنما تغییر مسیر میدهند.مسیر در شب واقعا افتضاح است و کافی است در باران پشت یک تریلر بدون تجهیزات روشنایی کافی قرار بگیزید که گلگیزش هم برسروروی ماشین گل میپاشد.وضع روشنایی ماشبن های سنگین افتضاح و طلقهای کهنه و لامپ های ناکافی و ...مطلب را اینجا درج میکنم امید که انعکاس کشوری یابد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
با توجه به اطلاعیه حمل و نقل استان مبنی بر جریمه های سرعت لحظه ای ،متوسط و باز معدل سرعت ها
نگاهی به حقیقت ترافیکی استان بیندازند.
اگر واقعا حفظ سرعت مناسب برایشان حیاتی است برای مردم و حفظ سرعت فیکس مشکلزایی نکنند.
وجود تقاطع های عجیب آنهم در مسیر کمربندی که ناگهان مسیر به سمت چپ کامل منفک میشود و این بلوگ بندی سیمانی وسط کمربندی جای تعجب داردو یا میادین جدید الاحداث مسیرهای اصلی که هیج نشانی از میدان دیده نمیشود و خطر تصادف با باری های سنگین را افزایش میدهد. خطکشی های عجیبی که اگر خودروی هوشمند وارداتی که خطوط را تشخیص میدهد درآن تردد کند بیشک تابع خطوط ماشین را از مسیر منحرف میکند.متاسفانه این دسته بندی ها مشگلی از مردم دوا نمیکند.خیلی خواهان حفظ قانون باشید دستگاه های کنترل سرعت معروف به کروز تهیه و به صوزت رایگان با نصب در اختیار مردم قرار میدهید.
هرکول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
دوربین شده منبع کسب درآمد فکری بحال جاده شون بکنن بحال ماشین های که ما سالهاست سوار میشم سالهاست از دنیا منقرض شدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار