کد خبر: ۳۹۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 20 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»، رئیس مرکز کنترل ترافیک و فرماندهی پلیس راهور ناجا‌ به تشریح علل تصادفات فوتی و جرحی درون‌شهری و برون‌شهری در سال 95 پرداخت و گفت: موتورسیکلت‌سواران در رتبه دوم تصادفات منجر به فوت در درون شهرها هستند.  

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک و فرماندهی پلیس راهور ناجا‌ در گفت‌وگو با آنا، با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری در سال 95 اظهار کرد: 46.7 درصد از تصادفات فوتی و جرحی در درون شهرها اتفاق افتاده است که موتورسیکلت‌ها 30 درصد از این تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، رتبه اول تصادفات درون‌شهری متعلق به خودروهای سواری و رتبه دوم به موتورسیکلت‌سوارها اختصاص پیدا کرده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک و فرماندهی پلیس راهور ناجا‌ با اشاره به بیشترین علت وقوع تصادفات در درون شهرها اضافه کرد: بی‌توجهی به جلو با 37.2 درصد، عدم‌رعایت حق تقدم با 26.8 درصد و همچنین سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی چهار علتی هستند که بیشترین علت تصادفات را در درون شهرها به خود اختصاص داده‌اند.

اوج تصادفات در چه ساعتی است؟

رحمانی با اشاره به ساعتی که بیشترین تصادفات درون‌شهری اتفاق می‌افتد، توضیح داد: بیشترین تصادفات فوتی با توجه به رتبه‌بندی از ساعت 16 تا 20 بعدازظهر، 12 تا 16 بعدازظهر، 20 تا 24 بامداد و 1 بامداد تا 4 صبح اتفاق می‌افتد.

محل وقوع تصادفات کجاست؟

وی با اشاره به محل‌هایی که بیشترین تصادفات در آنجا اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: بیشترین تصادفات در خیابان‌های اصلی اتفاق می‌افتد که میزان بالای تردد را به خود اختصاص دادند. همچنین جداکننده‌های میانی (بلوارها) و بعد از آن بزرگراه‌ها مکان‌های دیگری هستند که بیشترین تصادفات در آنجا رخ می‌دهد. مسیرهای فرعی هم از جمله مکان‌هایی هستند که تصادفات فوتی جرحی در آنجا اتفاق می‌افتد.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک و فرماندهی پلیس راهور ناجا‌، در 30درصد از تصادفات فوتی و جرحی در سال 95 عابران پیاده درگیر بودند.

خودروهای سواری در صدر تصادفات برون‌شهری

رحمانی با اشاره به عوامل شکل‌گیری تصادفات برون‌شهری عنوان کرد: 57.6 درصد خودروهای سواری و حدود 20درصد موتورسیکلت‌ها در تصادفات برون‌شهری دخیل بودند. این در حالی است که وانت‌ها 12درصد و کامیون‌ها 10درصد در تصادفات برون‌شهری نقش داشتند.

وی با اشاره به علت اصلی تصادفات برون‌شهری در سال 95 اضافه کرد: بی‌توجهی به جلو 33درصد، سرعت غیرمجاز 21درصد، سبقت غیرمجاز 16درصد و رعایت نکردن حق تقدم در جاده‌ها از جمله عواملی بودند که تصادفات برون‌شهری براساس آنها اتفاق افتاده است.

رحمانی در تشریح ساعت تصادفات در جاده‌های برون‌شهری گفت: 26درصد تصادفات از ساعت 16 تا 20، 22درصد تصادفات از ساعت 12 تا 16 بعدازظهر، 19درصد تصادفات از ساعت 20 تا 24 شب و بقیه تصادفات شبانه از ساعت 1 تا 4 بامداد اتفاق می‌افتد.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک و فرماندهی پلیس راهور ناجا‌، 62درصد تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی، 26 درصد در محورهای فرعی، 12درصد در محورهای روستایی و مابقی در سایر راه‌ها بوده است.

به گفته رحمانی، 38درصد از تصادفات برون‌شهری منجر به واژگونی خودرو شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار