شرکت فرانسوی رنو متهم به بکار بردن نرم‌افزاری جهت فریب دادن محدودیت قانونی انتشار گاز بر روی ماشین‌های خود شد. شرکت رنو اذعان کرد است که این شرکت هیچ‌گونه مقررات ملی یا اروپایی را زیر پا نگذاشته.
کد خبر: ۳۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 18 March 2017
شرکت فرانسوی رنو متهم به بکار بردن نرم‌افزاری جهت فریب دادن محدودیت  قانونی انتشار گاز بر روی ماشین‌های خود شد. شرکت رنو اذعان کرد است که این شرکت هیچ‌گونه مقررات ملی یا اروپایی را زیر پا نگذاشته.

به گزارش تابناک یزد به نقل از Russia Today، روز سه‌شنبه روزنامه آزادی فرانسه ادعا کرد، یک گزارش از بخش تقلبات وزارت اقتصادی کشور در دست دارد. در این سند گفته می‌شود که دو مدل ماشین این شرکت به نام‌های کپچر و کلیو 6 به‌طور میانگین بیش از 300 درصد، فراتر از حد قانونی گاز منتشر می‌کنند.

بعد از فولکس واگن نوبت به رنو رسید

همچنین افزود، رنو کپچر 377 درصد و کلیو 305 درصد فراتر از حد قانونی انتشار گاز می‌باشند.
این نتایج موجب ایجاد سوءظن به شرکت جهت استفاده از دستگاهی در ماشین‌های خود شد که در مواقع خاص صدور گواهینامه می‌تواند میزان گازهای اکسید نیتروژن را کاهش و به سطح قانونی برساند.

در این سند عمدتاً به دو مدل خاص اشاره‌ شده و رنو را متهم به  25 سال استفاده سامانمند از اقدامات فریب‌کارانه جهت رسیدن به محدوده قوانین انتشار آلاینده می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که تمام سلسله‌مراتب شرکت در این کار دست داشته‌اند. یافته‌های این تحقیق، برای پرس‌وجو در مقیاس وسیع در ماه ژانویه به دادستان تحویل داده شد. در 7 ژانویه، ادارات رنو توسط یک تیم از محققان که با چند جعبه مدارک آنجا را ترک می کردند مورد هجوم واقع شد.

رنو بیانیه خود را جهت انکار استفاده از سیستم فریب آلودگی در ماشین هایش، صادر کرده است. این در حالیست که این شرکت اعلام کرده که قادر به بیان جزئیات این گزارش نمی باشد.

اتهامات مشابهی در سال 2015 به رقیب آلمانی رنو، فولکس واگن زده شد و این شرکت متهم به استفاده از دستگاهی به نام دستگاه شکست در 11 میلیون اتومبیل هایش و محکوم به پرداخت 4.3 میلیارد جریمه نقدی شد. به علاوه این شرکت بابت جریمه  تا به امروز 17.5 میلیارد دلار به صاحبان خودرو، فروشندگان و سازمان های محیط زیست پرداخت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار