تیم ملی ایران در 5 بازی گذشته از 20 بازیکن برای پست های متفاوت استفاده کرده است. یعنی هیچ دیداری ترکیب اصلی اش با دیدار قبلی و هیچ دیدار دیگری برابر نبوده و همین پیش بینی ترکیب دیدار ششم را غیر ممکن می کند.
کد خبر: ۳۹۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 20 March 2017
به گزارش تابناک یزد، تیم ملی ایران روز سوم فروردین در دوحه به میدان می رود اما حتما سخت ترین پرسش برای فوساتی سرمربی تیم ملی قطر این است :« کی روش با کدام ترکیب بازی را شروع می کند؟»

تیم ملی ایران در طول یک سال اخیر 5 بازی در مقابل دوربین ها داشته و در بازی های دیگر پشت درهای بسته مسابقه داده است. انفاقی که سبب شده تیم ملی ایران مرموز ترین تیم ملی حاضر در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 باشد.

هرچند برخی کارشناسان فوتبال ایران این اتفاق را مسخره می دانند و می گویند که در سال 2016 نمی شود چیزی را از رسانه ها و آنالیزوزهای حریفان پنهان کرد اما به نظر می رسد که کی روش با یک الگوی مشخص و برگزاری دیدارهای تدارکاتی بدون تماشاگر به صورت کامل موفق شده تیمش را از همه پنهان کند.

با این همه سرمربی تیم ملی ایران در 5 بازی رسمی از تیمش رونمایی کرده که حاصلش بسیار برای حریفان گیج کننده خواهد بود. عصرایران در گزارش های مختلفی در طول یک سال گذشته به این مساله پرداخته است.که برای تسلط بیشتر می توانید از تیتر های زیر به گزارش ها و تحلیل های عصرایران دست به پیدا کنید.

تیم ملی غیرقابل پیش بینی ایران(تحلیل/آنالیز/شماتیک)

تیم ملی ایران ، آلمانی ارنج می شود (+آنالیز/تحلیل/شماتیک)

5 بازی و 5 ترکیب متفاوت از تیم ملی ایران(+شماتیک)

اما یکی ازمسائل مهم در پیش بینی ترکیب اصلی ایران که آن را مرموز هم می کند ترکیب اصلی اش برای شروع بازی است. 


شما در اینجا یک جدول مشاهده می کنید که از براساس ترکیب اصلی ایران در 5 بازی مقدماتی جام جهانی رسم شده. 

ردیف

نام

پست

قطر

چین

ازبکستان

کره جنوبی

سوریه

1

بیرانوند

دروازه بان

1

1

1

1

-

2

مکانی

دروازه بان

-

-

-

-

1

3

حاج صفی

دفاع / چپ

1

-

-

-

-

4

محمدی

دفاع / چپ

-

1

1

1

1

5

منتظری

میانی

1

-

-

-

-

6

حسینی

میانی

1

1

1

1

1

7

پورعلی گنجی

میانی

-

1

1

1

1

8

رضاییان

ذفاع /راست

1

1

1

1

1

9

عزت اللهی

هافبک دفاعی

1

1

1

1

1

10

تیموریان

هافبک دفاعی

1

1

-

-

-

11

حاج صفی

هافبک دفاعی

-

-

1

1

-

12

ابراهیمی

هافبک دفاعی

-

-

-

-

1

13

دژاگه

هافبک هجومی

1

-

-

1

1

14

شجاعی

هافبک هجومی

-

1

1

-

-

15

جهانبخش

وینگر/مهاجم دوم

1

1

-

1

1

16

طارمی

وینگر/مهاجم دوم

1

-

1

-

1

17

امیری

وینگر/مهاجم دوم

-

1

1

1

-

18

آزمون

مهاجم

1

1

-

1

-

19

قوچان نژاد

مهاجم

-

-

1

-

-

20

انصاریفرد

مهاجم

-

-

-

-

1









براساس جدولی که می بینید تیم ملی ایران در 5 بازی گذشته از 20 بازیکن برای پست های متفاوت استفاده کرده است. یعنی هیچ دیداری ترکیب اصلی اش با دیدار قبلی و هیچ دیدار دیگری برابر نبوده و همین پیش بینی ترکیب دیدار ششم را غیر ممکن می کند. 

در این میان البته از بازیکنی مثل حاج صفی یک بار در دفاع و دوبار در هافبک دفاعی استفاده شده اما سایر بازیکنان کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. مهمتر اینکه از بازیکنان ترکیب اصلی ایران مقابل قطر در دیدار رفت تیموریان اصلا در اردوی تیم ملی حضور ندارد که حتی فوساتی بخواهد حساب کند که ترکیب ایران در بازی برگشت مانند بازی رفت خواهد بود. 

البته عدم استفاده از یک ترکیب برای یک تیم نه تنها مزیت به حساب نمی آید که برای هماهنگی تیمی ضرر هم خواهد داشت اما از آنجایی که تیم کی روش ازاین حربه استفاده کرده و به نتیجه رسیده و البته دستش را برای حریفان رو نکرده به نظر می رسد که می شود از این خاصیت تیم کی روش دفاع کرد. 

پیش بینی اصلی در مورد رفتار کی روش برای تیم ملی ایران به این شکل است که احتمالا تیم او تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی این مدل از تغییرات تاکتیکی و نفراتی را حفظ کند.به نظرمی رسد سرمربی پرتغالی تیم ملی در برنامه بلند مدت می خواهد تیمی در جام جهانی 2018 داشته باشد که دوسال مداوم ترکیب اصلی قابل پیش بینی نداشته باشد و بیش از پیش برای تیم های حاضر در جام جهانی مرموز باشد. 

عصرایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار