روز دوشنبه چین و اتحادیه اروپا واردات گوشت از برزیل را محدود کردند. پلیس در یک تحقیق ضد فساد، بازرسان بزرگترین صادر کننده گوشت گاو و طیور را متهم به گرفتن رشوه کرد. بنابر تحقیق پلیس، این بازرسان برای دادن مجوز به فروش گوشت های فاسد شده و آلوده به سالمونلا رشوه می گرفتند. دولت از این اقدام پلیس به عنوان اقدام جنجال آفرین انتقاد کرده است.
کد خبر: ۳۹۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 23 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ روز دوشنبه چین و اتحادیه اروپا واردات گوشت از برزیل را محدود کردند. پلیس در یک تحقیق ضد فساد، بازرسان بزرگترین صادر کننده گوشت گاو و طیور را متهم به گرفتن رشوه کرد. بنابر تحقیق پلیس، این بازرسان برای دادن مجوز به فروش گوشت های فاسد شده و آلوده به سالمونلا رشوه می گرفتند. دولت از این اقدام پلیس به عنوان اقدام جنجال آفرین انتقاد کرده است.

به گزارش رویترز، بدنبال عمیق تر شدن رسوایی، «بلیرو ماگی» وزیر کشاورزی برزیل گفت دولتش صادرات از 21 واحد فرآوری گوشت را به حالت تعلیق در آورده است. با این حال او از تحقیقات انجام شده توسط پلیس فدرال برزیل درباره شرکت های بسته بندی گوشت این کشور انتقاد کرد و از نظر او یافته های این تحقیق هوچی بازی است. او گفت که آن ها تنها بخاطر چند مورد کوچک کل صنعتی را که استاندارد های سختگیرانه را رعایت می کند لکه دار کرده اند.

بحران گوشت در برزیل و قطع واردات چین و اتحادیه اروپا از این کشور

«ماگی» افزود : ممنوعیت همه جانبه بر صادرات گوشت از برزیل یک فاجعه خواهد بود. او که با خبرنگاران در خارج از اداره خود در برازیلا صحبت می کرد ادامه داد "من دعا می کنم، امیدوارم و تمام تلاشم را می کنم تا این اتفاق به وقوع نپیوندد"

این رسوایی که از عملیات پلیس موسوم به "گوشت ناتوان Weak Flesh" نشئت گرفته است به همراه سایر محدودیت های وارداتی که انتظار می رود به دنبال آن بیاید می تواند ضربه سنگینی به یکی از معدود بخش های بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین وارد سازد. در طی دو سال اخیر این اقتصاد با رکود همراه بوده است و به سختی رشد کرده است.

پلیس بعد از دوسال تحقیق درباره اینکه چگونه شرکت های بسته بندی گوشت به بازرسان رشوه می دادند تا از شیوه های اجرایی آنها چشم پوشی کنند، در روز جمعه از BRF SA و JBS SA به همراه ده ها رقیب کوچک تر نام برد. بنابر ادعای پلیس بازرسانی که رشوه می گرفتند از کارخانه ها نظارت به عمل نمی آوردند و مجوز فرآوری گوشت فاسد و صادرات کالاهایی با آثار سالمونلا را صادر می کردند.

جی بی اس (JBS SA) بزرگترین تولید کننده گوشت جهان و بی آر اف (BRF SA) نیز بزرگترین صادر کننده طیور جهان می باشد.

این شرکت ها ارتکاب هیچگونه خطایی را در این باره نپذیرفتند و مسئولین نیز گفته اند که هیچ مورد مرگ و میر ویا مریضی مرتبط با بررسی گوشت های آلوده گزارش نشده است.

اتهامات جدید درباره شیوه های ناپسند تجارت در برزیل درحالی مطرح می شود که این کشور هنوز از شوک رسوایی عظیم «پتروباس» که یک شرکت نفت تحت کنترل دولت است بیرون نیامده است و به نظر می رسد که این رسوایی در حال گسترش به سایر بخش ها است.

به گزارش تابناک، یک سوم گوشت های بسته بندی برزیل در سال گذشته به چین صادر شده است و حالا این کشور به عنوان اقدام احتیاطی تمام واردات گوشت از برزیل را به حالت تعلیق در آورده است. اتحادیه اروپا نیز واردات گوشت های فرآوری شده برزیل را تعلیق کرده است.

با اینحال «میشل تمر» رئیس جمهور برزیل مسئله تحقیق درباره بسته بندی گوشت ها را کم اهمیت جلوه داد و اشاره کرد که این تحقیقات از تعداد 4800 واحد فرآوری گوشت در این کشور فقط 21 واحد را شامل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار