استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد
استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه،برنامه استان برای سال 96 آماده بوده و برش بخش‌های مختلف این برنامه بعد از تعطیلات ابلاغ خواهد شد، گفت: رویکرد برنامه‌های استاندر سال 96 بحث اشتغال علی‌الخصوص اشتغال جوانان تحصیل‌کرده خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 22 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل جبارزاده  صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص ارزیابی نتایج اقدامات انجام شده در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ و برنامه ریزی‌ها برای تحقق شعار سال ۹۶، با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای آذربایجان شرقی بود، اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه دولت محترم و شعاری که از طرف مقام معظم رهبری برای سال  ۹۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اعلام شد، در آذربایجان شرقی همه اهداف ملی و برش‌هایی که از طرف دستگاه‌های مرکزی و وزارت خانه اعلام شده بود و همچنین برش‌های استانی عملی شد.

وی افزود: در برخی بخش‌ها فراتر آنچه پیش بینی شده بود عمل کردیم، به طور نمونه ارائه تسهیلات به ۵۱۵ واحد تولیدی و کشاورزی و صنعتی برای ما ابلاغ شده بود که باید در طول سال از سیستم بهین یاب و تسهیلات استفاده می‌کردند که عملکرد استان تا 28 اسفند ۷۰۲ واحد بود و مشابه این در بخش‌های دیگر هم بود.

استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی، تولیدات بخش زراعی و باغی استان بیش از اقلام تعیین‌شده بود و حتی در بحث تغییر الگوی کشت و سیستم آبیاری خوشحالیم از اینکه اهداف سال 95 محقق شد.

وی در خصوص جهت‌گیری برنامه‌ها در سال 96، با بیان اینکه بحث تولید و اشتغال دو موضوعی هستند که رهبری معظم انقلاب به‌عنوان شعار سال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: ما بر اساس سند توسعه استان که 5 ساله تدوین کرده‌ایم، در سال 95 نیز بخشی از آن یعنی برش سال 95 را عملیاتی کردیم و خوشحالیم اعلام کنیم برنامه ما برای سال 96 آماده بوده و برش بخش‌های مختلف این برنامه بعد از تعطیلات ابلاغ خواهد شد.

جبارزاده، خاطرنشان کرد: آنچه که در سال 96 به دنبال آن خواهیم بود با توجه به اینکه زیرساخت‌ها برای تولید در سال 95 مهیا و بخش‌هایی که مشکل داشتند مرتفع شده و بخش‌هایی که نیاز به تسهیلات و سرمایه در گردش داشتند فراهم شد، در سال 96 بدون دغدغه تولیدکنندگان ما باید تولید کنند منتهی بحث ما تولیدات صادرات محور است چراکه یکی از اصول اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات غیرنفتی بوده لذا جهت‌گیری ما در سال 96 تولید باکیفیت و باقیمت مناسب هم برای تأمین نیاز داخل و هم با رویکرد صادرات به بازارهای جهانی خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشتر توانمندی استان در بخش کشاورزی، صنعت و معدن است که قطعاً این سه اولویت در سال 96 همچنان جزو اولویت‌های استان خواهد بود، چراکه در سال 95 بیشترین صادرات به لحاظ وزنی در حوزه محصولات کشاورزی و معدنی و صنعتی بود و همین روند و ترکیب در سال 96 نیز ادامه خواهیم داد.

استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه با توجه به آماده شدن برای تبریز 2018، بیان کرد: در سال 96 توجه خاص و ویژه به صنایع‌دستی اعم از فرش و تابلو فرش و صنایع‌دستی دیگر که در دستور کار استان خواهد بود چراکه بعد از برجام و توافق بین جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر عدم ارتباط از میان برداشته‌شده و امیدواریم در سال 96 بتوانیم در سطوح بالایی تولیدات صنایع‌دستی استان را صادر کرده و اقلام موردنیاز گردشگران را تأمین کنیم.

وی، در خصوص برنامه‌های استان در راستای بحث اشتغال، گفت: قاعدتاً اهداف بر اساس سند تدبیر توسعه پیش‌بینی‌شده، منتها به دنبال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات دانش‌محور خواهیم بود، چراکه اعتقاد ما بر این است امروز برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی حتماً باید توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متخصص و توانمندی و با فناوری‌های روز دنیا شود.

جبارزاده، اضافه کرد: در سال 95 با توجه به تسهیلات ارائه شده و کارگشایی از مشکلات واحدهای تولیدی، ضمن حفظ نیروی کار موجود درصدی هم نیروی کار جدید جذب شد، اما منتها در سال 96  رویکرد برنامه‌های استان بحث اشتغال علی‌الخصوص اشتغال جوانان تحصیل‌کرده خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو یک نگاه خاص و توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی و تجهیز واحد تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی با فارغ‌التحصیلان و متخصصان دانشگاهی خواهد شد و آن پیوند دانشگاه و صنعت که می‌گفتیم قطعاً در سال 96 نمود بیشتری خواهد داشت و معتقدیم بدون توجه به مسائل علمی و فناوری‌های روز تولیدات یارای رقابت نخواهند داشت.

استاندار آذربایجان شرقی، تأکید کرد: امیدوارم در سال 96 نیز همانند سال 95 همه اهداف را به امید حق بالاتر از اهداف تعیین‌شده عملی کنیم، چرا این ظرفیت در استان وجود دارد و این همت و اراده را در تولیدکنندگان استان مشاهده می‌شود و می‌بینیم روزی را که همانند سال گذشته زودتر از موعد مقرر بتوانیم رسیدن به اهداف خودمان را در کنار مردم بزرگوار آذربایجان شرقی جشن بگیریم.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار