ترامپ: برای مردم ایران آزادی، وقار و ثروت آرزو می کنم
کد خبر: ۳۹۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۹ 23 March 2017

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای عید نوروز را به مردم تمام کشورهایی که آن را جشن می گیرند تبریک گفت.

به گزارش منابع غربی، ترامپ در این بیانیه گفته است: این هفته بهترین ها را برای برای همه کسانی که در سراسر جهان عید باستانی نوروز را جشن می گیرند آرزو می کنم. در دهه های گذشته، میلیون ها نفر از میراث ایران، ترکیه، جنوب آسیا و آسیای میانه به همراه خانواده های خود دور هم جمع شده اند تا ورود بهار را جشن بگیرند.

نوروز در زبان فارسی به معنی روز جدید است و مناسبتی است برای جشن گرفتن آغازهای جدید، حسی که به خصوص برای بسیاری از ایرانیانی که طی چند دهه گذشته به آمریکا آمده اند تا در سرزمین آزادی شروع تازه ای را تجربه کنند، پر معنی است.
رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه افزوده است: کورش کبیر، رهبر امپراطوری ایران باستان گفته است؛ آزادی، وقار و ثروت بزرگترین شادی را به بشریت می دهد. اگر این سه را به مردم خود بدهید عشق آنها به شما هرگز فروکش نخواهد کرد. من به عنوان نماینده مردم آمریکا برای مردم ایران و همه کسانی که در سراسر جهان عید نوروز را جشن می گیرند آزادی، وقار و ثروت آرزو می کنم.
به گزارش ایسنا، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه در پیامی فرا رسیدن نوروز را به تمام کسانی که این عید را در سراسر دنیا جشن می گیرند، تبریک گفته بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار