توسط استاندار کردستان انجام شد
استاندار کردستان از سفر رئیس جمهور برای افتتاح و بهره‌برداری بیش از 2750 میلیارد تومان طرح و پروژه در بخش‌های اقتصادی و عمرانی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 23 March 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی با اعلام اینکه دکتر روحانی رئیس دولت تدبیر و امید پنجم فروردین ماه همزمان با سفر به استان چندین پروژه بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمران به ارزش بیش از 2750 میلیارد تومان را به بهره برداری می‌رساند اظهار کرد: از محل افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از 6000 نفر از جوانان جویای کار در کردستان ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید جان تازه‌ای در کالبد جاده‌های اصلی و روستایی کردستان دمیده شد گفت: بخشی از کریدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستای زاغه به طول 18 کیلومتر، 30 کیلومتر راه روستایی در سطح استان به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان و هزار و 900 واحد مسکن مهر با 104 میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار کردستان همچنین احداث هزار و 100 ایستگاه دیجیتال روستایی با 20 شبکه به ارزش 10 میلیارد تومان را هدیه دولت به روستاییان برای دریافت صدا و تصویر با کیفیت رسانه ملی دانست و تصریح کرد: فاز اول شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد زیویه که برای آن رقمی در حدود 11 میلیارد تومان صرف شده است به دست بهره برداران سپرده می‌شود و از این محل به طور مستقیم برای 380 نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی همچنین دیگر طرح‌های مورد بهره برداری در سفر دکتر روحانی به کردستان را مربوط به بخش آب و انرژی اعلام و از افتتاح تصفیه خانه شهر سریش آباد با 6.5 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 8 نفر ذکر کرد و گفت: احداث دو پست 63 کیلووات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و توسعه و افزایش پست‌های برق روستای نگل و شهر مریوان جمعاً به ارزش حدود 19 میلیارد از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

زاهدی افزود: در این سفر آبگیری سد مخزنی چراغ ویس سقز با اعتبار بیش از 17 میلیارد تومان و اشتغال 3 هزار نفر در برخورداری از مزایای آن، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی زیویه و آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس با اشتغالزایی 455 نفر با صرف هزینه‌ای بیش از 64 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افتتاح طرح‌های بزرگ صنعتی را شاه بیت سفر رئیس جمهور به کردستان دانست و گفت: در سفر یک روزه دکتر روحانی پتروشیمی کردستان با بیش از هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 700 نفر در مدار تولید قرار می‌گیرد.

استاندار کردستان همچنین افتتاح کارخانه لاستیک بارز با اعتبار 627 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 960 نفر را از دیگر طرح‌های قابل توجه در استان دانست و افزود: در این سفر پرخیر و برکت تولید کنسانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت صبا نور و شرکت کیمیا کاشت اطباء به بهره برداری خواهند رسید.

وی اظهار کرد: برای این تعداد طرح و پروژه بیش از 97 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و برای 224 نفر از جوانان جویای کار کردستانی شغل ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
United States
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
ان شاالله همینطوره که اقای زاهدی می فرمایند ؟؟ توکل به خدا سال پیش رو بیکاری حل میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار